Әүлиә, «Мәһди ахырзаман имамы»
Һеҙҙең иғтибарға Әүлиә Шәйех Мехмет Әдил ән-Наҡшбәндинең «Берҙәм донъя тәртибе» тигән вәғәзенең тәржемәһен ентекләп уҡырға тәҡдим итәм.
Әссәләмү ғәләйкүм уа рәхмәтуллаһи үә бәрәкәтүһү,
Әғүҙү билләһи минәш-шайтанир раджим, Бисмил-лләһи-ррәхмани-ррәхим!
Үәссәләтү үәссәләмү ғәләә Рәсүлинә Мөхәммәдин, сәйҙул әүәлинә үәл әхирин
Мәдәд йә Рәсүлуллаһ, Мәдәд йә әсхәбиһи Рәсүлуллаһ, Мәдәд йә Мәшәйихинә,
Шәйех Ғабдулла Дағстани, шәйех Назим Әл-Хаҡҡани. Дәстур.
Тәрикәтунәс сөхбә, үәл хәйрү фил джәмиһә.
Аллаһ Тәғәлә Ҡөрьәндә Исраиль (Израиль) улдарына мөрәжәғәт итә һәм улар тураһында миҫалдар килтерә. Улар менән нимә булғанын һәм нисек йәшәүе тураһында күп аяттар бар. Ни өсөн? Сөнки Аллаһ улар хаҡында хәстәрлек күрҙе, уларҙы башҡаларҙан өҫтөн ҡуйҙы һәм уларға күп пәйғәмбәрҙәр ебәрҙе. Исраиль балаларының ғилеме башҡа милләттәрҙең белеме менән сағыштырғанда күпкә юғарыраҡ. Аллаһ уларҙы сәнғәттәге кешеләр араһында, бөтә нәмәлә лә хөрмәт итте, юғары күтәрҙе.
Аллаһ быны теләне. Аллаһ Үҙе теләгәнсә уларҙы хөрмәт итте, әммә был кешеләр Аллаһтың илтифатына яуап итеп нимә эшләгән? Улар рәхмәт белдермәне. Аллаһ уларға ҡарата ҡылған изгелеккә яуап итеп, улар Аллаһтың фатихаһын ҡәһәрләгән, Аллаһтың фатихаһын һанға һуҡмаған һәм уны баһаламаған. Улар быны баһаламағас, Аллаһ уларға яза ебәрә һәм уларҙы был хөрмәттән мәхрүм итә. Аллаһ һеҙҙе таныны һәм һеҙҙе юғары урынға ҡуйҙы. Аллаһ Үҙенә ҡаршы рәхмәтһеҙлек күрһәтергә һәм Уның фатихаһын ҡарғарға Һеҙҙе мәжбүр итмәне. Кем һеҙ Уға ҡаршы тороп, Аллаһтың фатихаһын ҡарғап, Аллаһ биргән яҡшылыҡҡа яуап итеп яуызлыҡ ҡылырға?!
Шунан һуң Аллаһ уларға үҙ асыуын яуҙырҙы. Уларҙың ҡайһы берҙәре шул тиклем насар хәлдә ҡалды, хатта Ҡөрьәндә: «Беҙ уларҙың ҡайһы берҙәрен сусҡаға, ә ҡайһы берҙәрен маймылға әйләндерҙек», тиелә. Ҡөрьәндә бының турала күп миҫалдар бар. Аллаһ күпме изгелек эшләһә лә, улар шул тиклем яуызлыҡ ҡылған. Улар бер ҡасан да Раббыһынан ҡурҡмаған. Улар Аллаһтан ҡурҡмай. Улар йә «Тора»ны (китап) йәшереп ҡуйған, йә Аллаһтың аяттарын үҙгәрткән. Улар, уны үҙҙәренең аҡылы һәм мәнфәғәттәре буйынса үҙгәртә.
Ни өсөн беҙ быны әйтәбеҙ? Сөнки элек кешеләрҙең, һәр ҡәбиләнең айырым йолаһы, айырым ҡарашы һәм үҙ фекерләү рәүеше булған. Һәр кемдең бурысы асыҡ ине. 100 йыл элек 150 йылға ҡарағанда насарыраҡ булған. Артабан барған һайын, насарая бара. Һуңғы 50 йылда хәл тағы ла бик насарайҙы. Улар бөтә донъяла өҫтөнлөк итә.
Хәҙерге мәлдә, бөгөнгө донъя кешеләре, барыһы ла Израиль балалары кеүек уйлай. Беҙ барыбыҙ ҙа уларҙың күсермәләре булып киттек. Ҡөрьәндә әйтелгәнсә, Бәни Исраил улдары, уларға үткән тарихтарына хас булғансы, быны эшләгән. Хәҙер беҙ был әҙәпһеҙлектең, рәхмәтһеҙлектең, фетнәнең, уңайһыҙлыҡтың, әшәкелектең, хурлыҡтың һәм Израиль балалары нимә генә эшләмәһен, быларҙың барыһы ла беҙгә тура килә икәнен күрәбеҙ. Беҙ ҙә уларҙың күсермәләре булып киттек.
Шуға күрә Ҡөрьәндә улар тураһында уҡығанда, уларға асыуланырға кәрәкмәй. Һин дә шулай, һин дә үҙ эгоңа асыулана алаһың. Бөтә донъя шундай уҡ булып китте. Алыҫ Көнсығышта, Азияла, Африкала йәки Америкала барыһы ла бер төрлө уйлай.
Иң тәүҙә улар нимә тураһында уйлай? «Беҙ балаларға белем бирергә тейешбеҙ. Ни өсөн беҙ уларҙы уҡырға мәжбүр итәрбеҙ? Беҙ уларҙы мәктәптә уҡытылғанса өйрәтәсәкбеҙ. Улар университетҡа барасаҡ, быны эшләйәсәк, һәм тегене эшләйәсәк». Шунан һуң бәләләр килә. Улар шунда белем алғандар. Улар үҙҙәренә кешеләрҙең бөтә уйҙарын, идеяларын, ләззәттәрен һәм унда булған бөтә нәмәне ала. Әкренләп, бөтә ергә үтеп инеп, бер үк нәмә бөтә донъя буйлап тарала.
Хәҙер ул бер төргә әйләнгән. Был Аллаһ яратмаған донъяға әйләнде: был кешеләрҙе бөтөнләй иманһыҙ, бер-береһенә дошман һәм бөтәһенән дә ҡәнәғәтһеҙ, рәхмәтһеҙ, һәр фатихаға рәхмәтһеҙ итә.
Беҙҙең йәмғиәт кенә түгел, бөтә донъя ла шундай уҡ. Бынан тыш, улар демократия тип аталған бер нәмә уйлап таба: «Ул беҙгә оҡшаманы, әйҙәгеҙ, һайлауҙар үткәрәйек, уны ҡыуып ебәрәйек һәм башҡа берәйһен һайлайыҡ». Был нимә? Был уйынмы?
Солтандарҙы үткән быуаттарҙа һайлағандар. Солтан тигәндә, илдең юғары кешеһе күҙ уңында тотола. Уларҙың үҙ нәҫеленән сыҡҡан көсө һәм Аллаһ биргән көсө бар. Улар тышҡы һәм эске көскә эйә. Һәр кемдең ҡаҙаныштары бар. Әлбиттә, солтандың да ҡаҙанышы бар, һәм ул быны белә. Ул кемдең яҡшы, ә кемдең юнһеҙ, кемдең файҙалы, ә кемдең эшкенмәгәнлеген белә ине. Улар ғәҙел һайлаған. (Солтандар Пәйғәмбәребеҙ нәҫеленән булған һәм Ислам дине алдында яуаплыҡтары бик көслө булған).
Хәҙер барыһы ла буталған, һуңынан уларҙы һайлап алһалар ҙа, килеп сыҡмаясаҡ. Әммә башҡа юл юҡ. Был хәл ҡасан тамамланыр? Был Ваҡыт Аҙағында тамамлана. Бөтә донъя урам бөткән урынға, тупикә сыға. Хәҙер нимә булыр? Ҡиәмәт көнө килеп етер. Әлбиттә, Ҡиәмәт көнө килер, әммә Ҡиәмәт көнөнә тиклем буласаҡ ваҡиғалар бар, һәм улар Аллаһ ихтыяры менән яҡынлаша. Мәһди ғәләйһи үәс сәләм килеп, Аллаһ ихтыяры менән кешеләрҙе ҡотҡарасаҡ. Юғиһә был донъя хәстәрһеҙ буласаҡ. Беҙ әйткәнсә, был тормош йәһүдтәр ҡулында.
Улар Бәни Исраэль тип, аталған кешеләр системаһын булдыра һәм донъя ошо системаға нигеҙләнә. Кешеләргә быны үҙгәртеүе ауыр. Быны бер кеше өсөн уны үҙгәртеү бик ауыр. Һеҙ күрәһегеҙ, кеше (лидер) килеп сыға, Аллаһ уға ярҙам итә, барыһы ла шыма бара, һеҙ кешеләргә ошо мәлдән уңайлы булыр, тип уйлайһығыҙ, әммә система туҡтай. Система кешеләрҙе был машина аша тағы ла үтергә мәжбүр итә, ул уларҙы баҫа, һәм был элекке кеүек үк була. Тәртипһеҙлектәр, болғаныштар һәм иҙеүҙәр ҡабатлана.
Был хәл Мәһди ғәләйһи үәссәләм килгәс тамамлана. Донъялағы бөтә билдәләргә һәм хәлгә ҡараһаҡ, беҙ донъяның иң аҙағына еттек. Пәйғәмбәрҙәребеҙ, Мөхәммәд ғәләйһисәләмдең хәҙисе бар: «Ҡиәмәт көнөнә тиклем 1500 йылдан да артыҡ ваҡыт үтмәйәсәк!», — тигән ул был хәҙис шәрифтә. (1500 – 1445 = 55 йыл ҡалған!? 40 йылы алтын быуат һәм 10 йылы Исламға тулыһынса күсеү, ҡалғаны ҙур Ҡиәмәттәр билдәһе?). Күп ҡалманы, быны Аллаһ ғына белә ҡасан булырын. Беҙ Аллаһтың белеменә ҡыҫыла алмайбыҙ, һәм Аллаһ билдәһеҙ киләсәкте белә. Әммә бөтә билдәләр буйынса, изгеләрҙең әйтеүҙәре буйынса, һәм пәйғәмбәребеҙҙең хәҙистәрендә ул бик яҡын, иншАллаһ.
Шәйех Мәүләнә был тема буйынса күп сөхбәттәр бирҙе. Бындай ваҡиғалар ҡапыл ғына килеп сыға, ти Шәйех Мәүләнә. Был урын (ил) бик күп кешеләргә ярҙам итә, һәм хәҙер тап бында мосолмандарҙың ҡараштары төпләнгән. Халыҡ ҡаршы түгел. Ҡайҙа ғына барһаҡ та, бөтә Ислам донъяһы, барыһы ла Аллаһтың беҙгә ярҙам итеүен һорап доға ҡыла. Шәйех Мәүләнә лә шулай ти: был баш, һәм улар һәр ваҡыт был башты өҙә сабырға теләй. Әммә әүлиәләрҙең иғтибары һәм ярҙамы бында, иншАллаһ. Аллаһ ихтыяры менән, хәҙер иншаАллаһ, бер кемдә беҙҙең ата-бабалар ҡалдырған мираҫты насар юлға ҡуллана алмаҫ.
Был донъяның торошо: беҙҙәң алда килгәндәр һәм беҙҙән һуң килгәндәр менән. Беҙҙең маҡсатыбыҙ — Аллаһ ҡушҡан юлдан барыу. Беҙ, был кешеләрҙең барыһы ла дөрөҫ юлдан барһын, тип доға ҡылабыҙ. Беҙ шулай уҡ бөтәһенә лә Шәйех Мәүләнәнең яҡшы хәбәрҙәре тураһында һөйләйбеҙ.
Ҡайһы бер кешеләр Мәһди ғәләйһи үәссәәләмде инҡар итә, ә ҡайһы берҙәре уның тураһында мәғлүмәтте үҙгәртә. Шәйех Мәүләнә баштан уҡ бөтәһенә лә Мәһди ғәләйһи үәссәләм тураһында һөйөнөслө хәбәр бирә. Шулай итеп, ҡыуаныс кешеләрҙең, мосолмандарҙың йөрәктәренә үтеп инә һәм уларҙы бәхетле иттә. Күпселек кешеләр Пәйғәмбәребеҙ ғәләйһи үәссәләмдең хәҙистәрен белмәй. Ҡайһы берәүҙәр тәүге тапҡыр 30-40 йәшендә Мәһди ғәләйһи үәссәләм исемен ишетә, ҡайһы берҙәре бәләкәй саҡтан, ә ҡайһы берҙәре унан олоғайғас ишетә. Уның тураһында ишеткәс, был һөйөнөс уларҙың күңелдәренә инә һәм уларҙы өмөтлө итә. Һәм был шатлыҡ яҡтылыҡҡа әйләнә.
Бынан тыш, изге Пәйғәмбәребеҙҙең хәҙисен ишеткән һәм уға ышанған кеше, һис шикһеҙ, үҙенең бүләген ала. Бынан башҡа ла бүләк бар, был табыныу — был ауырлыҡтарҙың ҡыҙған мәлендә ҡотолоуҙы көтөп алыу. Был да бүләк. Уларҙың береһе лә юҡҡа сыҡмаясаҡ. Уларҙың барыһы ла Аллаһ алдында әжер һәм изгелек менән бүләкләнгән.
Хәҙер күптән түгел генә килеп сыҡҡан кешеләр бар, улар яу һала, сөнки улар белемле. Беҙ әйткәнсә, уларҙың ҡайһы берҙәре хәҡиҡәтте ҡабул итәләр, ә ҡайһы берҙәрен ҡабул итмәйҙәр. Ҡабул итмәгәндәр — уларҙың эше, әммә был уларҙың үҙ башына. Сөнки был әхли сөннә үәл джәмәғәт тәғлимәтендә. Мәһди ғәләйһи үәссәләмдең килеүе «Әмәнтү»(иман бағаналары) һымаҡ ышаныу ул. Сөнки ул Пәйғәмбәр Мөхәммәд, ғәләйһиссәләм, хәҙрәттең һүҙҙәрен ҡабул итеү. Әмәнтү билЛәәһи...үә Рәсүлилләәһи – пәйғәмбәрҙәргә ышаныу. Һеҙ шулай уҡ хәҙрәт Пәйғәмбәрҙең, ғәләйһиссәләмдең, әйткәндәренә ышанаһығыҙ тип әйтергә тейешһегеҙ. Башҡа бер ниндәй ҙә төҙәтмә юҡ, сөнки шарттар асыҡ. Был, һис шикһеҙ, бөтә яҡтан да быға шик ябылырға тейеш, шулай уҡ ҡотҡарыусының килеп ҡотҡарыуы ҡотолғоһоҙ.
Сөхбәт башында әйткәнебеҙсә, донъя 100 процентҡа түгел, ә 500 процентҡа бер төргә әйләнгән. Ул бер типтағы кешеләрҙең контроле аҫтында. Башҡа система булдырыу мөмкин түгел. Был үҙгәрештәрҙе изге мөғжизәләр аша ғына булдырырға мөмкин, Аллаһ мөғжизәләре менән. Кешеләр бер ҡасан да уйлай алмаған, аҡылдары етмәгән нәмәләр бар – был Аллаһтың мөмкинлектәренең сикһеҙ океандар араһындағы барлығы.
Мәүләнә Шәйех былай ти: « Мәһди ғәләйһи үәссәләм килгәс, технология бөтөрөләсәк!». Был технология бөтәсәк, икенсе технология киләсәк. Аллаһ ҡөҙрәтле. Аллаһ, ниндәйҙер йәшерен нәмәне бирҙе һәм Мәһди ғәләйһи үәссәләм килгәс, Ул был серҙе алып ташлаясаҡ. Икенсе технология буласаҡ, Мәһди ғәләйһи үәссәләм килһә, Аллаһтың икенсе сере асыласаҡ. Аллаһ ихтыяры менән донъяла 40 йыл иркенлек һәм ғәҙеллек буласаҡ. Мәһди ғәләйһи үәссәләм һәм Ғайса ғәләйһи үәссәләм, менән бергә. Ғайса ғәләйһи үәссәләм Мәһди ғәләйһи үәссәләм һуң хакимлек итәсәк. Һәм аҙағына ҙур тамғалар (Ҡиәмәт) барлыҡҡа килә, ә Һуңынан Ҡиәмәт Көнө була.
Әммә, иң мөһиме, беренсе сиратта, Мәһди ғәләйһи үәссәләм килә. Аллаһ Үҙ дошмандарынан башҡа бөтә кешеләрҙе лә был боҙоҡ система ҡолоғонан ҡотҡарыр. Был йәберләүсе, кешеләргә золом ҡылыусыларҙан. Был ҡотолоу, башҡа бер нәмә лә түгел. Кешеләр тотҡондар кеүек донъя төрмәһендә. Аллаһ уларҙы йыйыр, Аллаһ һорар. Шуға күрә Аллаһ бөтә кешеләрҙе мөмкин тиклем тиҙерәк ҡотҡарһын.
Кешелеккә күпме генә изгелек эшләһәгеҙ ҙә, уның урынына яҡшылыҡты күрмәйәсәкһегеҙ. Улар әйтерҙәр: “Был кеше быны, тегене эшләгән". Кешелек – изгелеккә яуап бирмәүсе. Изгелек ҡылған өсөн, кемдәндер яҡшылыҡ өсөн, яуап көтөү аҡылһыҙлыҡ. Тик Аллаһ Тәғәлә генә кешеләрҙең яҡшы эштәрен түләүһеҙ ҡалдырмай. Кешелеккә теләһә күпме яҡшылыҡ эшләһәгеҙҙә, яуап итеп һәр ваҡыт рәхмәтһеҙлектә һәм ҡәнәғәтһеҙлектә буласаҡ. Аллаһ беҙҙе уларҙың береһе итмәһен. Аллаһ был илгә яҡшы кешеләрҙе ебәрһен. Яҡшы кешеләр юғалмаҫ, иншАллаһ. Рәхмәтһеҙҙәр, быны улар үҙҙәре хәл итер, үҙ дәүләтендә ҡалһындар. Аллаһ уларҙы төҙәтһен. Әмин. Әл-Фатиха.
Сайт авторы: Мосолман ҡәрҙәштәр, Ҡөръән Кәримдә: Әүлиәләр Аллаһ Тәғәләнең дуҫы тигән аяттар бар, әммә беҙҙең халыҡ Аллаһының һүҙең инҡар итеп, үҙ президентарын – тирандарын хаҡлы итәсәк һәм һайлауҙарға барып уны яҡлаясаҡ! Иблистең дуҫын, шайтан аҡтығы булған, суҡынған коммунисте яҡлаясаҡ. Әле унда бер клоун, самозванец хаким булып ултыра һәм шайтани әҙәмдәрҙең планы буйынса, һайлауҙар үтеп, был аҡтыҡ йән түргә үткәс, яңы кабинет, яңы палата төҙөп, кәрәк кешеләрен хакимлеккә ҡуйғас, һәм үҙ урынына әҙер кандидатты ҡуйып, ошо осорҙа «үлергә» тейеш, һәм быға тиклем Рәсәйҙәге булған боҙоҡлоҡтар өсөн был «мәйет» яуап бирәсәк. Әүлиәләр, хәҙистәргә ярашлы: «Ер йөҙөнә ахыр заман алдынан юнһеҙ хакимдәр киләсәк һәм уларҙың бөтәһе лә тирандар буласаҡ» тинеләр. Әммә кешеләр наҙанлыҡтары һәм битарафлыҡтары арҡаһында элеккеһен ҡалдырып, йәки яңы идарасы киләсәгенә ышанып йәшәй, мосолмандарыбыҙ пәйғәмбәребеҙ ғәләйһиссәләмдең хәҙистәренә ышанмайҙар.
Әммә беҙҙең кешелек цивилазицияһы ахыр замандың аҙағына теркәлде! Бер ниндәйҙә капитализм, социализм һәм коммунизм булмаясаҡ! Рәсәйҙәр барыһында татыны. Американдар, аптырағандан социализм моделенә лә иғтибар итәләр, әммә уның нимә икәнлеге тарихта билдәле. Донъя быға тиклем ике яҡтың ҡапма-ҡаршылығы, дошманлығы аша Аллаһ Тәғәләнең рөхсәте менән йәшәне. Шул арҡала донъя экономикаһы һәм сауҙаһы тотороҡло булды. Әммә бөгөн донъяны глобаль көрсөллөк көтә. Халыҡты берҙәмлеккә саҡырып, ситттән дошман табып, «маленькая победоносная война» ойоштороп бер нәмәне лә үҙгәртә алмаҫтар. Халыҡ тик үҙен ҡайғыртыуға батҡан, эргәңдә кешеләр тартышып, үлешеп ятһаларҙа, уларҙың үҙҙәренә был хәл ҡағылмағас, битарафтар, иҫтәре китмәй, минең донъя — минең малым тип, мәрхәмәтһеҙлектә, шәфҡәтһеҙлектә йәшәп, башҡаларҙы хур итергә маташа.
Кешелек Раббыһына рәхмәт әйтмәне, Ислам динен һүкте, ҡыҫырыҡланы һәм уны бөтөрөргә тырышты. Әйтәйек беҙҙең илдә, мөфтий урыҫ поптарының ҡулдарын үбеп, Ислам динен түбәнһәйтеп, ғәмәлдән сыҡҡан насарани инаныуҙарын таныны. Христиандар һәм иудаизм, буддизм һәр саҡ мосолман диненән өҫтөнлөк итергә тырышты. Был әлеге хөкүмәт ярҙамында ла башҡарылды һәм быға һөҙөмтә: үҙ йәмғиәттең икенсе, хатта туған тиерлек кешеләрҙе үлтереүгә саҡырыу – иң ҙур гонаһ ҡылыуға саҡырыу булды. Һәм мосолмандарҙың был һуғышта ҡатнашыуы, уларҙың диндарлығын, иманын юҡ иттә.
Бар донъя рухи көрсөлөккө барып теркәлгән. Бар донъялағы халыҡтарҙың рухи мираҫтарын, тарихтарын, телдәрен, рухи үҫеш ҡаҙаныштарын, культураһын, донъя ғәләменә булған ҡараштарын юҡҡа сығарып, тик бер йәһүд сионистәре төҙөгән белем системаһына эйәреп фәни һәм технологик үҫештең ҡырына теркәлделәр. Был сионистәрҙең планы буйынса бара. Центробанк хужаһы Герман Греф: «Һеҙ власты ғәмәлдә халыҡ ҡулына тапшырырға тәҡдим итәһегеҙ... Әгәр һәр кеше идара итеүҙә туранан-тура ҡатнаша алһа, беҙ нимә менән идара итәбеҙ? Бөтә кешеләр ҙә «Мин» нигеҙен аңлағандан һуң һәм үҙ-үҙҙәрен танығандан һуң, улар менән идара итеү, йәғни манипуляция эшләү бик ауыр буласаҡ. Белемле кешеләр манипуляцияға бармаясаҡ» – тигән.
Элек шуға оҡшатып, Әбей батша Екатерина II: «Ҡара халыҡҡа белем бирергә тейеш түгелбеҙ: юғиһә һеҙ һәм мин белгәнсә үк белерҙәр, шуға күрә хәҙер беҙгә буйһонған кеүек, улар киләсәктә буйһонмаясаҡтар».
Беҙ йәһүдтәр төҙөгән закондар буйынса йәшәйбеҙ, тип бер ерҙә йәһүд авторҙары күрһәтелгәйне. Ә үҙҙәрендә, Израильдә Конституция юҡ! «Беҙгә Конституция нимәгә кәрәк ул? Беҙҙә Тора һәм Талмуд бар! » – тиҙәр. Был элек Аллаһ биргән китаптарҙа йәшәүҙең бөтә принциптары ла бар, тип шуға таянып йәшәйҙәр. Әммә ул китапты улар үҙ файҙаһына үҙгәртеп яҙғандар! Йәһүд сионистәре генә түгел, үрҙәгеләрҙә ябай халыҡҡа ары-бире белем еттә тейҙәр һәм хисапһыҙ йәшерен мәғлүмәтте, фәндәрҙе, технологияларҙы беҙҙән йәшерәләр һәм уларҙың үҫешен тотҡарлайҙар. Ә бит беҙҙең бәләкәй саҡтарыбыҙҙы шундай сикһеҙ хыялдар була торғайны һәм бөгөн уны барыһы өсөндә юҡ иттеләр, кеше һарыҡҡа әйләнде.
Ә ни эшләп беҙгә Аллаһы Тәғәләнең бүләге: Изге Ҡөръән Кәрим, Әл-Фурҡан йәғни Хәҡиҡәтте ялғандан айырыу китабындағы булған бар закондарға, тәғлимәттәргә һәм принциптарға таянып йәшәмәҫкә? Шуға ла беҙгә Имам Мәһди хәҙрәттең тиҙерәк килеүен теләргә кәрәк!
Мехмет хәҙрәт был вәғәҙендә, Аллаһыға был донъя өсөн рәхмәтле булмағанға, ялғанды хәҡиҡҡәт итеп алған өсөн, Ислам динен, Раббыһын инҡар иткәндәре өсөн һуңғы йылдарҙа, аҙаҡҡы көндәрҙә йәшәйбеҙ, ти. Мәһди ғәләйһи үәссәләм килә, бәлки килгәндер инде. Имам Суюти Пәйғәмбәребеҙ ғәләйһиссәләмдең: Мосолман өммәһенең йәшәү ваҡыты 1500 йыл тигән хәҙис лә бар. Тимәк, Махди килгәнгә тиклем бер нисә йыл ҡалған? Мәһди ғәләйһи үәссәләм ҡайҙалыр яңы донъя моделен урынлаштырырға тотонасаҡ, Ислам диненә тулыһынса таянған ғәҙел дәүләт төҙөйәсәк. Әлбиттә, был бар донъяла шулай ҙур үҙгәрештәр ҡапыл ғына буласаҡ тиелмәй, әммә мосолман илдәре шул дәүләткә берләшергә ашығасаҡтар, яңылары барлыҡҡа киләсәк. Мәһди ғәләйһи үәссәләмдең был донъялағы үҙгәрешәре 7 йыл, бәлки 10 йыл тирәһе йәки күберәк дауам итәсәк һәм ошо әҙер Ислам дәүләтенә Ғайса ғәләйһи үәссәләм килеп, насараниҙәрҙе һәм иудаизмде, Дәджәлдәре менән ҡуша бөтөрәсәк. Шуға, иртәгә тегендәге һуғыш бөтөп тыныслыҡ килде, тип өмөтләнмәгеҙ, Ислам ҡанундары буйынса донъябыҙ йәшәгәнгә тиклем, һеҙгә бер ниндәйҙә бәрәҡәт һәм именлек булмаясаҡ. Йөрәгеҙҙә һәр саҡ шом һәм ҡурҡыу буласаҡ, бәлә-ҡаза, ауырыуҙар, бик күп үлемдәр, ҙур әфәттәр, һуғыштар дауам итәсәк, ер тетрәүҙәр, тәбиғәт ярһыуҙары буласаҡ. Илдәрҙең тарҡалыуҙары, яңылары барлыҡҡа киләсәк һәм һеҙҙең насарани «урыҫтар» менән брат булыуығыҙ бөтәсәк.
Доғаларыбыҙҙа Имам Мәһди хәҙрәттең килеүен Аллаһ тиҙләтһен, тип ҡылайыҡ. Ислам динебеҙҙең бөйөк Пәйғәмбәре Мөхәммәд саллаллааһу ғәләйһи үәссәләм: «Минең өммәттең иң яҡшы ғәмәле – имам Мәһдиҙе көтөп алыу», — тине. Бик күптәргә, бигерәктә ике йөҙлөләргә, ошо донъяға сат йәбешеп, халыҡты аҙаштырғандарға, был ғәмәлебеҙ оҡшамаҫ, әммә көндәр үткән һайын балаларыбыҙ, халҡыбыҙ нығыраҡ гонаһҡа бата, әшәкелеккә һәм хурлыҡҡа төшә, һәм урындары мәңге тамуҡта булырға мөмкин. Онотмайыҡ беҙ бында һынау ҙа ғына һәм Аллаһтың ризалығын алырға эшләгән ғибәҙәттәребеҙҙән башҡа әхирәткә, был алдаҡ донъяның бер нәмәһен дә алып бара алмайбыҙ.