Гитлер Ислам хаҡында

Мечеть в Германии

мечеть Вюнсдорф 1915 год

                                               Гитлер Ислам хаҡында
    Гитлер Ислам динен ҡабул иткәнме һәм уның мосолман диненә ҡарашы, тигән был мәҡәләне яҙырға төрөктәрҙең «Академия» сайт-журналындығы яҙмалар сәбәп булды. Төрөксә беләһегеҙме тигәнгә, хәҙер компьютерҙа теләһә ниндәй телдә яҙылғанды тәржемә итеп уҡырға була, тик башҡортсаға барып етмәгәндәр әле. Уйламаған ерҙән «Адольф Гитлер тайно принял ислам и поэтому потерпел поражение». Журнал «Академия». Автор: Мехмет Фахри Серткая (mfs), тигән мәҡәләгә тап булдым. Был журналдың авторы, бик серле кеше, Мәһди булыуы ла мөмкин тиҙәр. Төрөксәнән белгәндәр шуның видеоматериалдарын тәржемә итһәләр, бик шәп булыр ине, сөнки ул Израиль сионистәрен яйлап, бөтә яҡтан «разоблачать» итеп, бара тиҙәр.

муфтий Хусаин

мцфтий

     Ҡайһы берәүҙәр тиҫтәләрсә миллион кешене ҡорбан иткән Гитлерҙе мосолманға һанау бик ҙур гонаһ булыр, хурлыҡ, динебеҙҙе мыҫҡыл, мәсхәрә итеү ул, тип әйтергә маташыр, әммә ниндәй генә ҡәбәхәт булыуына ҡарамаҫтан кешенең үлер алдынан шәһәдәт әйтеүе бар. Фараон тарихынан: ул дингеҙ һыуы аҫтында ҡалып, бата башлағас ҡына шәһәдәт әйтергә маташты, әммә һуң булғас, уны Аллаһ ҡабул итмәне, шулай уҡ йөҙ әҙәмде үлтергән кешенең тәүбәһе ҡабул булғанында беләбеҙ... Был әҙәм донъя буйынса мосолман динен күтәреп ебәрҙе һәм Сталинға, үҙ илендәге мосолмандарға ҡаршы ҡырҡа сәйәсәтен үҙгәртергә мәжбүр итте.
     Шайтан аҡтығының ярҙамсыһы булған Гитлерҙы, беҙ совет балалары, барыбыҙҙа яҡшы беләбеҙ, сөнки был тарихты беҙгә бик ныҡ еткерҙеләр. Һуғыштан тере ҡайтҡан атай-олатайҙарыбыҙ һөйләүенән, һуғыш осорон яҡтыртҡан газет, радио матбуғат аша, һуңынан телевизор уйлап сығарғастар, ундағы хисапһыҙ нәфис фильмдәр, документаль кинохроникалар, китаптар һәм башҡа информация аша фашистәрҙең яуызлығы ҡанға һеңгән.
     Әммә бөгөнгө көнгә тиклем ошо Бөйөк Ватан һуғышы архивтары асылмаған һәм бик ныҡ сер булып һаҡлана. Ни эшләп 80 йыл элек тейерлек булған был ҡаты һуғыштың тарихын йәшерәләр? Кем беҙҙә нимә йәшерә, ни эшләп халыҡҡа хаҡлыҡты еткерергә ҡурҡалар? Шулай уҡ һеҙгә һорау: Ни эшләп хәҙерге немец Германияһы мосолманлыҡты бик ыңғай ҡабул иттә? Һәм 2050 йылға бында Ислам дине өҫтөнлөк итәсәк тигән фараз бар.
     Мосолман Төркиә ул ваҡытта фашистик Германияның создашы була. Сайтты уҡыйыҡ:
Нацист офицеры доға ҡыла. Һүрәттә һүрәтләнгәндәрҙең ҡайһы берҙәре — немец офицерҙары... Улар босниялылар, төрөктәр йәки албандар түгел, немецтар. Уларҙың бер өлөшө Беренсе донъя һуғышы йылдарында уҡ мосолман булған. Гитлер заманында үҙҙәрен уңайлы тоялар һәм мосолман булыуҙарын йәшермәйҙәр. Сөнки Гитлер мосолман ерҙәрен колонизациялаған көнбайыш дәүләттәрен тар-мар иткәндә мосолман илдәре менән ныҡлы хеҙмәттәшлек итә. Ул үҙ һүҙенә тоғро ҡалды, уларҙы яҡланы һәм хәстәрләне. Фәләстиндә Ислам дәүләтен урынлаштырырға бик ныҡ теләгән һәм урынлаштырырға тырышҡан.
     Израилдең элекке премьер-министры Эхуд Барак күптән түгел: «Әгәр Сталин Гитлерҙы туҡтата алмаһа, Израиль дәүләте булмаҫ ине» тип әйткән. Моғайын, тап шуның өсөн ул шундай белдереү яһағандыр. Әгәр Гитлер бер аҙ алға китһә, ул мосолман хакимлығын Фәләстингә һәм Бөтә Яҡын Көнсығышҡа алып килер ине.
     Был тарих оҙон: Гитлер ҙа был ваҡытта мосолман булып киткән. Гитлер мосолман булған, тигән раҫлау, уйлап сығарылмаған. Быға баштан уҡ Израиль иленең Иерүсәлим мөфтөйе Эмин әл-Хөсәйени һәм Сөләймән Хильми Тунахан шаһит булған.
     Гитлер үлмәгән, ул үҙ-үҙенә ҡул һалмай, ул ҡаса. Ул тағы ла тиҫтә йылдар йәшәй. Ул Төркиә менән тығыҙ бәйләнештә була. Уның ҡәбере Төркиә ерендә лә булырға мөмкин.
Йәһүд сионистары Гитлерҙы власҡа килтерә, был сионистар уның армияһын һәм хатта хәрби-һауа көстәрен ойоштора. Әммә һуңыраҡ ул йәшерен рәүештә мосолман булып китә һәм мосолмандар мәнфәғәте өсөн һәм сионистарға ҡаршы һуғыша. Барыһы ла сионистар ҡулы менән тамамлана.
    Эмин әл-Хөсәйени, ул ваҡытта Иерусалим мөфтөйө булған һәм Гитлер менән яҡын таныш булған, Гитлер мосолман булған тип әйткәндәрҙең береһе һәм был хаҡта шаһитлыҡ биреүселәрҙең береһе.
     Шәйех Сөләймән Хильми Тунахан Накшбандия-Муджаддидия тәриҡәтенең 34-сө һәм һуңғы звеноһын тәшкил иткән суфыйлыҡтан, һәм Гитлер йәшерен рәүештә мосолман динен ҡабул иткән, тип раҫлаусылар иҫәбенә инә. Сөләймән әфәнде был мәғлүмәтте үҙенең яҡын шәкерттәренә тапшыра. Хәсән Мәриҡән Ходжа әфәнде, уның уҡыусыларының береһе, шулай уҡ был мәғлүмәтте үҙенең әңгәмәләренең береһендә түбәндәгесә тапшыра: Беҙҙең уҡытыусыбыҙға, Солтан Абдулхәмиткә: «Мин уны был донъяла һәм киләсәктә яҡлаясаҡмын», — тине ул.
     Уның тураһында күп яла яғыуҙар һөйләнеләр, әммә ҡояш инде бысраҡ менән ҡапланмаған, хәҙер дөрөҫөн әйтәләр һәм һөйләйҙәр. Ул Ҡыҙыл Солтан түгел, ә Бөйөк Хаҡҡани (Хаҡты һөйләүсе). Уның быуатының дәүләт эшмәкәрҙәре солтан Абдулхәмитте (Ғосман империяһының һуңғы солтаны) юғары баһалай, Бөйөк Британияның сит ил эштәре министрының дошманы булһа ла (коммунистәр юҡлы солтан түгел, Хаҡҡан – хаҡты һөйләүсе):
     "Ул минең дошманым булды, әммә уның үлеме менән дипломат һөнәрем үҙенең шатлығын юғалтты», — ти ул.
     Немец короле Кайзер Вильгельм II туғандары; Унан: "Һеҙ танышҡан дәүләт эшмәкәрҙәре тураһында һеҙҙең фекерегеҙ ниндәй?, ул әйтә:
     - Мин француз короле менән осраштым һәм уны минән түбән таптым. Мин япон императоры менән осраштым һәм быны ябай тип таптым. Мин Британия короле менән осраштым һәм уны үҙ хәлендә күрҙем. Ғосман солтаны Абдулхәмит хан менән осрашҡанда; «Мин уның бөйөклөгөнән, аҡылынан һәм изгелегенән ҡалтыраным», — ти ул.
     Кайзер Вильгельм (20 быуат башында Германия башлығы) йәшерен Аллаһҡа ышана. Мин быны эшләнем. Хужабыҙҙан ишеттем. Ә ҡайтҡас, уның Берлинда төҙөлгән мәсете бар. Гитлер ҙа иманлы булған. Беҙҙең остаз: Ул һинең мосолман ҡустың (брат). Ул йәшерен рәүештә мосолман булып китте. Уның еңелеүенең сәбәбе булып икенсе донъя һуғышы Исламға файҙалы булыуында тора. Шулай итеп, Гитлер ярҙам итте. Пакистан, Һиндостан һ.б. мосолман илдәре был һуғыш арҡаһында бойондороҡһоҙлоҡ ала. Гитлерҙың гениаль сәйәсәте арҡаһында көнбайыш донъяһы иҫ киткес бөлгөнлөккә төшә, улар үҙ бәләләренә бирелә һәм үҙ колониялары тураһында хәстәрлек күрә алмай. Шулай итеп, Көнбайыш колонияларына әйләнгән күп кенә мосолман илдәре бойондороҡһоҙлоҡ ала. Ҡайҙа ғына барһа ла, ул мосолмандарға зыян килтермәй. Уның еңелеүенең бер сәбәбе — британ шпиондары Гитлерҙы фронтта доға ҡылған саҡта йәшерен фотоға төшөрә, немец генералдарына һәм солтандарына фото тарата, һәм пашаларҙың Гитлерға тоғролоғо һүрелә башлай. Һеҙ буйһонған кеше мосолман һ. б. тип һөйләй башлайҙар. 
     Гитлер бик дәртле һөйләшә һәм ҡырҡа оратор була. Немец ғәскәрҙәре Ленинградҡа яҡынлаша, һәм ул өс көн рәттән радио аша ошоно халыҡҡа һөйләй:
     - Аллаһы Тәғәлә 100 йыл һайын Уға ҡаршы күтәрелгәндәрҙән үс алырға, уларҙы ыҙалатырға һәм язаларға берәр кеше ебәрә. "Был быуатта Ҡөҙрәтле Аллаһ мине Уға ҡаршы күтәрелгәндәргә яза бирер өсөн, язаларға һәм ғазапларға ебәрҙе», — ти ул.
     Ул радио аша өс көн рәттән был белдереүҙе яһай. Был аяттың мәғәнәһе. «Әл-Әғрәф» сүрәһенең 167-се аятында Ҡөҙрәтле Аллаһ былай ти:
     Раббың хәбәр итте: Ҡиәмәт көнөнә тиклем Мин уларға ҡаты яза бирә торған заттарҙы ҡаршы ҡуям! – тине. Ысынлап та, Раббының язаһы тиҙ һәм, ысынлап та, Ул ярлыҡаусан, рәхимле!
     Раббығыҙ әйтә: «Ул фетнәселәрҙе Ҡиәмәт көнөнә тиклем язаларға һәм уларҙы аяуһыҙ ғазаптар менән кәмһетергә ебәрер кеше ебәрер.
     Был Ҡөръән аятты, Гитлер был аятты уҡыуын әйтмәй, тик: Һәр дәүерҙә Аллаһ аҙашҡан халыҡтарҙы язалау өсөн кемделер ебәрә. Был дәүерҙә был кеше мин тей.
     Әбйәлил айт авторы: Бына шулай тип, был сайтта яҙылған һәм был аяттың Ҡөръән тәржемәһен һәм тәфсирен ҡарайыҡ:
     Һәм Аллаһ әйтте, Ул ысынлап та уларға (йәһүдтәргә) Ҡиәммәт көнөнә тиклем шуларҙы ебәрер, кемдәр әлегеләргә яфа килтерер. Дөрөҫөндә һинең Раббың язаһын тиҙ бирер (иманһыҙҙарға). Ул ҡазаһын хәҙер үк был донъяла теләгән береһенә бирә ала, әгәр Ул теләмәһә лә, киләсәк интегеү яҡын. Әммә Ул ысынлап та, Ғәфү Итеүсе, тәүбә итеүселәрҙе Ярлыҡаусы.
     Һәм Аллаһ шул тура ла әйтте, — ошо донъяла йәшәгәндән бирле йәһүдтәр Аллаһ Тәғәләнең әйткәнен үтәмәнеләр. Башта уларҙы Навуходоносор (Вавилон батшаһы) ҡоллоҡҡа төшөрә, һуңынан уларҙы римлеләр яулап ала һәм кәмһетә, һуңынан христиандар уларҙы кәмһетә һәм Европала уларҙы юҡ итергә тырыша, унда Гитлер ойошторған антисемитизм йәһүдтәрҙе геноцидҡа килтерә. Холокост өсөн ООН йәһүдтәргә Фәләстин территорияһында үҙаллы дәүләт булдырыу хоҡуғын бирә. Ни өсөн немец халҡының енәйәте өсөн мосолман ерҙәре менән түләргә кәрәк?
     Мосолмандар был халыҡты урта быуаттарҙа европа геноцидынан ҡотҡара, уларға үҙ ерҙәрендә йәшәргә рөхсәт итә һәм уларға джизи (мосолмандар араһында йәшәгән өсөн түләү) урынлаштыра, ә улар бөгөн быны өсөн Ғәззәлә (Газа) мосолмандарҙы ҡырыу менән яуап биреп, бына изгелеккә шулай түләй. Мосолмандар йәһүдтәрҙең был рәхмәтен мәңгегә иҫтә тотасаҡ.
     Имам Әл-Куртуби яҙа: Аллаһ уларҙың ата-бабаларына, әгәр улар Китапты боҙһа һәм һуңғы Пәйғәмбәргә ышанмаһа, Аллаһ уларҙы бының өсөн язаға тарттырыусыларҙы ебәрер, тип хәбәр итте.
     Бына шулай бөгөнгө Израиль һәм ғәрәптәр араһында барған һуғыш мосолмандар файҙаһына тамаланырға тейеш, Аллаһ аяттары буйынса. Тик кем һәм ҡайһы ил уларҙы туҙырырға ихлас тотонор? Әлеге Путиндың (двойник) алдындағы Путинды былтыр Израиль врачтары бик оҙаҡ һауыҡтырырға маташты, тик ул йәнен хоҙайға тапшырҙы. Уның бер балаһында шул йәһүдтәр ҡаты ауырыуҙан һауыҡтырҙы. Ә был Путинға (Белорусь балта оҫтаһына) йәһүдтәр кәрәкме? Ысынын да ул Рәсәйгә хужа түгел, ә волейбол яратыусы ФСБ-ның хужаһы Патрушев һәм олигархтар. Мәскәү йәһүдтәрен шул ҡыумаһа? Был айырым тема.
     Бер яҡтан уйлап ҡараһаҡ: нисек элек ефрейтер булған ябай немец бөйөк стратег булып, йәһүд сионистәре тарафынан идара ителгән Европа илдәрен, Африка, Азия ерҙәренә инеп, шул иҫәптән Франция илдәрен баҫып, Англия еренә һөжүм итеп, СССР-ҙың Мәскәү ҡалаһына тиклем барып еттә? Берҙә уны Наполеон менән тигеҙҙәргә теләмәйҙәр, Аллаһ тарафынан ҡарғалған йәһүд сионистәрен, мосолман динең бөтөрөргә тырышҡан коммунистәрҙе ҡырғаны өсөн, геноцидтә ғәйепләйҙәр. Беренсе каратель кем булған: урыҫтың маҡталған полководеце Суворов үҙ ирке өсөн көрәшкән башҡорттарҙы ҡырып, ауылдарын кешеләре менән ҡуша яндырып (тактика выжженной земли) ҡулланған ҡәбәғәт булған. Башҡорттарға ҡаршы геноциды өсөн уға маҡтап Рәсәй тарихы геройы итеп тарихтар яҙып, кемгәлер ошо ҡәбәхәт исемле медальдар бирәләр, памятниктәр ҡуялар.
     Ярар Гитлер хаҡында, әлеге яҙғанды иҫбатлап, билдәле европа тарихсыһы, Германияла тыуған, Кембриджта докторлыҡ диссертацияһын яҡлаған, Гарвардта һәм Йелдә уҡытҡан ғалимдың китабын тәҡдим итәм. Әлеге ваҡытта Лондон иҡтисад мәктәбендә халыҡ-ара тарих профессоры Мотадель Давидтың «Ислам в политике нацистской Германии (1939—1945)» китабы тәүге тапҡыр 2014 йылда нәшер ителә һәм Эрнст Френкель премияһын ала (холокост һәм Икенсе донъя һуғышы темаларына күренекле тарихи эштәре өсөн тапшырыла). Китап немец, инглиз, француз, босний (серб-хорват), албан, ғәрәп, фарсы һәм татар телдәрендәге сығанаҡтарға таяна, ун дүрт илдә утыҙҙан ашыу төрлө урындағы һәм милли архивтарҙан, шул иҫәптән Берлин, Фрайбург, Кобленц, Франкфурт, Мюнхен, Штутгарт, Кельн, Бонн, Лейпциг йыйылмаларынан, Вена, Вашингтон, Лондон, Париж, Мәскәү, Варшава, Прага, Рига, Симферополь, Загреб, Сараево, Тиран һәм Тегерандан алынған.
     Һәр бер хакимлек (Рәсәй, Британия, Франция, Германия, Япония...) мосолман дине донъяла бер ҙур көс икәнен аңлап һәм был диндә булған халыҡты үҙ яғына ҡайырып, үҙҙәрен көсәйтер өсөн һәм ҡаршы яҡты баҫып алып өсөн бик оҫта файҙалана. Бөгөнгә үҙҙәрен единоросс тигән суҡынған коммунист-шайтан аҡтыҡтары: Путин, Медведев, Лавров, Володин һәм башҡа бөтәһе лә шул уҡ иблис идеяһын күңелдәренән алып ташламағандар һәм самаһыҙ бик байынылар, шул уҡ саҡта кеше алдап был социалистик стройҙы һүккән булалалар. Михаил Горбачев, ЦК КПСС-тың һуңғы ген. секретары, СССР президенты был һатлыҡ коммунистәр хаҡында: Бер нәмә менән дә айырылмайҙар. „Единая Россия“ — плохая копия КПСС. Ә беҙҙең муллаларҙың күбеһе динебеҙҙе  мыҫҡыллап, был ата-олаталарын ҡырған шайтан коммунистәргә ихлас хеҙмәт итә! Сөнки, мосолмандарҙың өҫтөнән хакимлек итергә тырышҡан етәкселәребеҙ һәр саҡ үҙе йәшәгән илдең хакиәмәте ҡарамалағы аҫтында. Кемдең арбаһына ултыраң – шуның ҡурайына бейейһең, шуның өсөндә ДУМ РБ, ЦДУМ-дар һәм башҡа бюрократик мөфтиәттәр төҙөлә.
     Ярар, төрлө илдәрҙең архив документарына, материалдарына таянып, тикшерелеп ижад ителгән 104 битле китабты ПДФ форматта бер тында уҡырһығыҙ, тулыһынсаһы 360-биттән ашҡан. Башҡортса бер аҙ тәржемә бирәйем. Һеҙ тарихтың ысынын белергә тейешһегеҙ, шуға ентекләп был китапты тулыһынса уҡығыҙ!

Решительно заявляю всем: Это статья написано с целью распространения истории Ислама — мусульманской религии, использованные фотографии нациста Гитлера и солдат, книга историка Давида Мотаделя в PDF формате и также документальная кинохроника времен фашизма только для ознакомительного характера. „ Я не занимаюсь пропагандой нацизма“ и „осуждаю деятельность нацистских преступников“. Сами по себе военная хроника, учебные материалы или художественная литература экстремизмом не являются, дуракам по этой статьи можно запретить Штирлица из «Семнадцати мгновений весны» и осудить великого актера Вячеслава Тихонова за пропаганду нацизма и фашизма, экстремизма!

Икенсе ДОНЪЯ ҺУҒЫШЫ ислам донъяһының байтаҡ өлөшөнә ҡағыла. Төньяҡ Африканан Көньяҡ-Көнсығыш Азияға тиклем 150 миллион самаһы мосолман Британия һәм Франция хакимлығы аҫтында йәшәй, ә 20 миллиондан ашыуы менән Советтар Союзы идара итә. Һуғыш ҡыҙған мәлдә Япония Көньяҡ-Көнсығыш Азиялағы мосолман ерҙәренә баҫып инә, ә немец ғәскәрҙәре Балҡанда, Төньяҡ Африкала, Ҡырымда һәм Кавказда территорияларҙы баҫып ала һәм Яҡын Көнсығышҡа һәм Урта Азияға яҡынлаша, донъяны тотҡан державалары, уларҙың дошмандары кеүек үк, Исламдың сәйәси һәм стратегик әһәмиәтен тулыһынса баһалай.
Тап шул ваҡытта, 1941—1942 йылдарҙа, Берлин өсөнсө рейхтың һәм Исламдың беренсе сиратта уртаҡ дошмандарына: Британия империяһына, Советтар Союзына һәм йәһүдтәргә ҡаршы мосолман донъяһы менән союзды алға ҡуйып, уны оҫта ҡуллана башлай. Ислам таралған хәрби хәрәкәттәр зоналарында, немецтар үҙҙәрен мосолмандарҙың дуҫтары һәм уларҙың динен яҡлаусылар итеп һүрәтләй. Шул ваҡытта уҡ улар вермахт һәм СС-ҡа тиҫтәләрсә мең мосолман йыя башлай. Рекруттарҙың күбеһе Советтар Союзынан килә, әммә һалдаттарҙың бер өлөшөн Балҡанда һәм, аҙ һанда Яҡын Көнсығышта йәлеп ителәләр. Үҙ программаһын тормошҡа ашырып, немец властары бер нисә Ислам учреждениеһына нигеҙ һала мәҫәлән, 1942 йылда Берлиндағы асылған Үҙәк Ислам институтына (Islamisches Zentralinstitut) бөтә донъянан бик күп дини лидерҙарын йәлеп итә. Иң билдәлеләре араһында Литва мөфтөйө Якуб Шинкевичты атап үтергә мөмкин, ул Гитлерҙың «яңы тәртибен» Көнсығыш Европала һәм Үҙәк Азияла Исламды нығытыу һәм тергеҙеү нигеҙе тип һанай, Босний Мөхәммәт Панджу, Сараевола улемалар (ислам дин белгестәре) лидеры һәм Балҡанда немецтарҙың союздашы, һәм, ниһайәт, Иерусалимдың легендар мөфтөйө Әмин әл-Хөсәйени, Марокконан Малаккаға (Европанан Японияға) тиклем диндарҙарҙы союздаштарға (Рәсәй, Франция, Англия, Америка) ҡаршы Джихадҡа саҡыра. Исламды сәйәсиләштереү һәм мосолмандарҙы немецтар яғында донъя һуғышына йәлеп итеү буйынса әүҙем ынтылыштар өс континентта бер юлы эшләнә.
Уның өсөн дошман тылында, тәү сиратта Советтар Союзының тотороҡһоҙ мосолман ситтәрендә, Шулай уҡ Африкалағы, Яҡын Көнсығыштағы һәм Көнсығыш Азиялағы британ (һуңыраҡ француз) колонияларында сыуалыштар тыуҙырыу ҙа мөһим бурыс булып тора. Ниһайәт, пропаганда тырышлығы мосолмандарҙы рейх армияһына мобилизациялауға йүнәлтелә. Диндарҙарҙың аҡылын һәм йөрәген яулау өсөн Германия властары Исламды төрлө ысулдар менән ҡулланырға тырыша.
     Улар Исламды сәйәси һәм хатта хәрби көс тип ҡарай. Мосолмандарға йүнәлтелгән пропаганда һәм динде сәйәсәттә ҡулланыу контроле мобилизацияның идеаль ысулы булып күренә.
     Шул уҡ ваҡытта Гитлер Германияһы мосолман донъяһын мобилизациялау өсөн Исламды файҙаланырға ынтылыусы берҙән-бер держава түгел. Германия союздашы — Япония һәм Италия, уларҙың башҡа партнерҙары, шундай уҡ тырышлыҡ һалып, барған һуғыштың уртаһына ҡарай британлылар яғынан ғына түгел, АҠШ һәм СССР яғынан да конкуренция менән осраша. Был илдәрҙең барыһы ла Исламды яҡларға һәм диндарҙарҙы яҡларға вәғәҙә бирә. Был күренеште « «мусульманским моментом войны» тип атарға мөмкин. 1937 йылда уҡ дуче (Италия етәкселеге) Триполиҙағы тантаналы сарала уға ҡиммәтле «Ислам Ҡылысы» (Ысынында уны Италияла эшләгәндәр) бүләк итергә ҡуша: шуның менән Муссолини үҙен мосолман донъяһының ҡурсалаусыһы итеп символик рәүештә таныта. Италия, дуче иғлан иткәнсә, «Пәйғәмбәр ҡанунын» хөрмәт итәсәк. „Муссолини Африка буйлап йөрөй һәм шуның менән Исламға хөрмәт күрһәтә“,– тип яҙа Геббельс көндәлегендә. Бик аҡыллы һәм хәйләкәр аҙым, Париж һәм Лондон шунда уҡ был аҙымға шикләнә. Италияның Исламды ҡулланыуы һуғыш ваҡытында иң юғары нөктәгә етә, бөтә мосолман донъяһы пропагандистары дучены «Исламды яҡлаусы» тип данлай.
     Ислам динен сәйәси ҡоралға әйләндерергә тағы ла масштаблыраҡ һәм бөтөнөрәк ынтылышты Япония яһай, ул Азия мосолмандарын Бөйөк Британия, Нидерландтар, Ҡытай һәм СССР-ға ҡаршы күтәрергә тырыша. Италия осрағындағы кеүек үк, был курс 1930 йылдар аҙағында уҡ барлыҡҡа килһә лә Бөйөк Япония Ислам лигаһы һәм Токио мәсете 1938 йылда эшләй башлаһа ла, япондарҙың Ислам менән сәйәси һәм пропаганда эше 1942 йылдың яҙында Голландия Ост-Индияһына баҫып ингәндән һуң айырыуса көсөргәнешле була. Япон эш хаҡына мосолман эмиссарҙары урындағы Ислам лидерҙарын һәм общиналарын Ҡояш ҡалҡҡан илдең армияһына һәм флотына ярҙам итергә мәжбүр итә.
     Һәм тағы ла был идеяларҙың киң таралыуына Пауль Шмиц булышлыҡ итә. 1938 йылда НСДАП Үҙәк нәшриәтенең «Большевизм» (Bolschewismus) серияһында уның «Мәскәү һәм Ислам донъяһы» (Moskau und die islamische Welt) тигән китабы сыға. Ул совет власының Исламды баҫтырыуы тураһында ентекле һөйләй һәм Мәскәүҙе мосолман халҡын «сәйәси һәм дини көсләүҙә» ғәйепләй. Совет баҫымының «эффектив» булмауы тураһында белдереп, Шмиц дин мосолмандарҙың күпселеге өсөн йәшәү «нигеҙе» генә түгел, ә советтарға ҡаршы тороуҙың иң көслө сараһы булып ҡала тип раҫлай. Китаптың һуңғы өлөшөндә Шмиц Германия өсөн был хәлдең сәйәси эҙемтәләренә ҡағыла: «Адольф Гитлер етәкселегендә беҙ, немецтар, большевизмдың ролен аңлайбыҙ һәм уны бөтә кешелек алдында фаш итәбеҙ. Беҙ шулай уҡ Ислам донъяһының Коминтернға ҡаршы көрәштә әһәмиәте тураһында беләбеҙ».
Ҡаршы антифашист илдәрелә быға ҡарата буш ятмай. Уинстон Черчилль 1942 йылдың башында Британияның «бер нисек тә мосолмандар менән араны өҙөргә тейеш түгеллеген» һыҙыҡ өҫтөнә ала, сөнки улар империяла ҡеүәтле көс һәм Британия армияһында мөһим элемент булып тора, бигерәк тә Һиндостанда. Премьер-министрҙың фекерен илдең күп кенә рәсми кешеләре уртаҡлаша. Һуғыш иғлан ителгәндән һуң Лондон империя менән Ислам донъяһы араһында бәйләнештәрҙе нығытыу буйынса ҙур программа башлай. 1941 йылда Ист-Энде мәсете асыла, ә һуңынан Черчиллдең хәрби кабинеты Риджентс паркта Исламға хөрмәт күрһәтеү өсөн Лондондың үҙәк мәсетен төҙөргә ҡарар итә. Вашингтон да шул ваҡытта Исламдың әһәмиәтен аңлай башлай. 1940 йылдың ноябрендә үк ҙур дөйөм милли гәзит борсолоп һорай: «Европа һуғышы ваҡытында мосолмандар кемгә ярҙам итер?». Америка ғәскәрҙәре мосолман территорияларына килеп еткәс, сәйәси һәм пропаганда хеҙмәттәре дини факторҙы иҫәпкә ала башлай. 1943 йылда АҠШ-тың стратегик хеҙмәттәр идаралығы Төньяҡ Африкала Роммель ғәскәрҙәренә (немец армияһы) ҡаршы джихадҡа саҡырыусы листовкалар тарата. АҠШ-тың хәрби министрлығы һалдаттарҙы мосолмандар менән дөрөҫ эш итергә өйрәтә һәм армияға ислам нигеҙҙәре тураһында һөйләүсе инструкциялар әҙерләй.
     Хатта һуғыш-ара йылдарҙа Исламды аяуһыҙ баҫтырған Сталин да үҙенең сәйәси һыҙығын үҙгәртә. 1942 йылда Советтар Союзында дүрт мосолман советы дини идаралыҡ булдырыла. Яңы мәсеттәр төҙөлә, мосолман съездары үткәрелә, Ислам дини практикалары асыҡтан – асыҡ хуплана, шул иҫәптән хатта һуғышҡа тиклемге осорҙа тыйылған Мәккәгә хаж ҡылыу ҙа рөхсәт ителә. Өфөлә Мосолмандарҙың Үҙәк Диниә Назараты исеменән сығыш яһап, Ғабдрахман Рәсүлев, Сталиндың «ҡыҙыл мөфтөй»е, Советтар Союзы мосолмандарын нацист агрессорҙарына ҡаршы күтәрелергә һәм Ҡыҙыл Армияның еңеүе өсөн доға ҡылырға саҡырып, пропаганда телмәрҙәре серияһын әйтә. Был Германияның Советтар Союзының көньяҡ ситендә мосолмандарҙы мобилизациялау кампанияһына тура яуап була.
     Әбйәлил сайты авторы: Был мосолмандарҙы үҙ файҙаһына ҡулланыу борондан килә, Крым һуғыштарында, Беренсе донъя һуғышында (шул иҫәптән Рәсәй империяһы башҡорт мосолмандарын һәр империя яуында һәм француздар баҫыуына ҡаршы).
     1941—1945 йылдарҙа Берлиндың Ислам менән үҙ-ара бәйләнеше 1914—1918 йылдарҙағы кеүек үк әүҙем һәм тәрән була. Бынан тыш, Беренсе донъя һуғышынан айырмалы рәүештә, немецтар 1941 йылдың аҙағынан алып, үҙ армиялары сафына меңәрләгән диндарҙарҙы йыя. Ғәмәлдә, ике донъя һуғышы ваҡытында мосолмандарҙы мобилизациялау ХХ быуаттың беренсе яртыһында ислам донъяһының сәйәси тарихының мөһим өлөшөн тәшкил итә. (Дөрөҫөн әйткәндә был һуғыш Ислам диненең көсәйеүенә һәм таралауына килтерә).
     Немец ғалимдары һәм дипломаттары быуат башында уҡ Исламды өйрәнеүгә ҙур көс һала. 1914—1915 йылдарҙың ҡышында немецтар Берлиндан көньяҡтараҡ Вюнсдорфта һәм Цоссенда хәрби әсирҙәр өсөн махсус лагерҙар ойоштора. Унда Африка, Һиндостан һәм Рәсәй империяһынан бер нисә мең һалдат әсирҙә тотола. Баштан уҡ немецтар әсирҙәрҙең илтифатын яуларға тырыша. Исламға хөрмәт күрһәтеү өсөн улар мосолмандарға төрлө ташламалар һәм айырым дини хоҡуҡтар бирә. Диндарҙарға көн һайын доғалар уҡырға, дини байрамдарҙы билдәләргә, хайуандарҙы ритуаль һуйырға һәм үлгәндәрҙе Ислам йолаларына ярашлы ерләргә рөхсәт ителә. Вюнсдорф лагерында немецтар хатта Иерусалимдың Ғүмәр мәсете образы буйынса проектланған мәсет төҙөй. Был Германияла беренсе ислам ғибәҙәтханаһы була. (Вюнсдорф мәсете 1915 йылда, Әхмәдия мәсете, 1925 йылда, 400 кеше урынлыҡ һ.б., Мосолмандарҙың тәүге ҙур төркөмдәре Германияға Германия менән Ғосман империяһы араһындағы дипломатик, хәрби һәм иҡтисади мөнәсәбәттәр сиктәрендә 18 быуатта күсеп килә башлай. 1745 йылда Фридрих II Пруссия армияһында «Мосолман һыбайлылары» исемле мосолман отрядын ойоштора, ул боснийҙарҙан, албандарҙан һәм татарҙарҙан тора. Германияла беренсе мосолман зыяраты 1798 йылда Берлинда ойошторола.).
     Шулай уҡ лагерҙарҙа дин һәм сәйәси пропаганда алып барған имамдарҙа эшләгән. Улар араһында иң билдәлеһе — татар Әлимйән Иҙрис (йәки Иҙриси). Ул Бохарала, Истанбулда, Лозаннала һәм Льежда дин ғилемен һәм философияны өйрәнә; 1916 йылда немец хеҙмәтен башлағанға тиклем Ғосман хәрби министрлығында эшләй. Вюнсдорфта һәм Цоссенда Иҙрис үҙенең ялҡынлы телмәрҙәре һәм вәғәздәре менән тиҙ дан ала.
     ...шул ваҡытта мосолмандар был ике ҡаршы яҡҡа әллә ни ыңғай булмағандар: либераль империяларҙың дини сәйәсәте мосолмандар араһында кире ҡағыу тыуҙыра: «Ислам Көнбайышҡа ҡараһа, ул демократияны, парламентаризмды, капитализмды, индивидуализмды, тыйылмаған механизацияны һәм прогрессҡа һуҡыр ышанысты кире ҡағылған бөтә нәмәне күрә». Райхардт шулай уҡ, дини учреждениеларҙы ҡыҫырыҡлау, мәсеттәрҙе емереү һәм СССР-ҙа диндарҙарҙы эҙәрлекләү тураһында яҙа, «Ислам большевизмда үҙенең төп дошманын күрә» тигән һығымтаға килә. Киреһенсә, Япония һәм Италия Исламға хөрмәт күрһәтеүҙе стратегияһына индерә. Эксперт фекеренсә, Германияға, башҡа «авторитар һәм тоталь дәүләттәргә» кеүек үк, «Ислам күтәрелеүенән ҡурҡырға кәрәкмәй». Тап ул Икенсе рейхтың Исламға ҡарата сәйәсәте, Вильгельм II-нең Дамаск телмәре һәм Германияның колониаль проекты тураһында иҫкә төшөрә. «Исламға, уның дини мәҙәниәтенә, институттарына һәм изге урындарына ихтирам беҙҙең өсөн төп ориентир булды",– тип раҫлай был автор, нацизм менән Ислам араһындағы идеологик яҡынлыҡ тураһында фекер алышыуға күсеп.
     Әмин әл-Хөсәйни, Иерусалимдың мөфтөйө немец нацистары менән бик яҡын була. Осман империяһы офицеры, Британлылар тарафынан 1921 йылда Иерусалимдың мөфтие итеп ҡуйыла, «Бөйөк мөфтий» титулы бирелә. Бер йылдан уны Фәләстин юғары мосолман советы президенты итеп тә ҡуялар. Әммә инглиздәр, Әл-Хөсәйни, ярһыу антисемит, тиҙҙән Фәләстиндәге британияға ҡаршы оппозицияның «моторы» һәм йәһүд иммиграцияһына ҡаршы булыр тип уйламаған. 1937 йылдың көҙөндә мөфтөйҙе, ниһайәт, Ливанға китергә мәжбүр итәләр, унан ул Ираҡҡа, ә һуңынан, был илдә немец яҡлы түңкәрелеш уңышһыҙлыҡҡа осрағандан һуң, Тегеранға эләгә. 1941 йылдың көҙөндә, союздаштар Иранды оккупациялағас, Әл-Хөсәйени Төркиә территорияһы аша Италияға ҡаса. 1941 йылдың 6 ноябрендә немец самолеты уны Берлинға алып килә. Бында ул Гитлер менән осраша.
     Мөфтөй менән фюрерҙың әңгәмәһе бер үк дошмандар – инглиздәр, йәһүдтәр һәм большевиктар менән көрәшеүҙәренә ышаныс белдереү һәм үҙ ара комплементар менән алмашыу менән сикләнә. Әл-Хөсәйени Гитлерҙан ғәрәп территорияларының һәм бигерәк тә Фәләстиндең бойондороҡһоҙлоғона яҙма гарантия биреүен һорағас, диктатор был проблеманан ҡаса. Әл-Хөсәйениҙең ҡабаттан үтенесенән Һуң Гитлер уға, хәрби хәрәкәттәрҙең әлеге стадияһында бындай мәсьәләләрҙе хәл итеү иртәрәк булыр ине, тип яуап бирә, әммә мөфтөйҙе «йәһүдтәргә, шул иҫәптән ғәрәп ерҙәрендә йәшәүселәргә ҡаршы компромиссһыҙ көрәш алып барырға» әҙер булыуына ышандыра.
     Мөфтөй Берлинда төпләнә Һәм бер нисә йыл Германияның мосолман донъяһына ҡарата сәйәсәтенә йоғонто яһарға тырыша. Сит ил эштәре министрлығы мөфтөйҙө башлыса ғәрәп һәм мосолман донъяһында пропаганда алып барыу өсөн ҡуллана. Әл-Хөсәйени башта үҙен Ислам лидеры түгел, ә ғәрәп милләтсеһе итеп күрһәткән булһа ла, Берлин уның дини эшмәкәр роле менән ҡыҙыҡһына башлай. Мөфтөйҙө немец пропагандаһы Төньяҡ Африкала Һәм Яҡын Көнсығышта ғына түгел, ә был төбәктәрҙән ситтә, бөтә Ислам халыҡтары араһында, Индонезияға тиклем йәлеп итергә мөмкин тип уйлайҙар.
     Үҙәк Ислам институты 1942 йылдың 18 декабрендә Люфтваффе тантаналар бинаһында, Принц-Альбрехтштрассе, 5 адресы буйынса, Берлиндың иң үҙәгендә асыла. «Бөтә донъя йәһүдтәре тарафынан башланған был һуғыш мосолмандарға, әгәр улар был мөмкинлектән тейешенсә файҙаланһа, эҙәрлекләүҙәрҙән һәм иҙеүҙән ҡотолоу өсөн иң яҡшы мөмкинлек бирә", — тип белдерҙе мөфтөй әл-Хөсәйен.
     Дауам итеп: Америкалылар һәм инглиздәр Төньяҡ Африкалағы мосолман ерҙәренә баҫып инә. Атап әйткәндә, Англия «Һиндостан мосолмандарын үҙ ҡулына алыу менән генә ҡәнәғәтләнмәй»: «Мысырҙы, Фәләстинде һәм башҡа илдәрҙе баҫып, ул мосолмандарҙы эҙәрлекләүҙе тағы ла киңерәк итә һәм күп кенә Ислам илдәренә һуғыш ҡурҡынысы килтерә», мәҫәлән, Ираҡты, Иранды һәм Сүриәне оккупациялай. Балҡанда инглиздәр коммунистарҙы аҡса һәм ҡорал менән тәьмин итә, шулай итеп улар «Боснияның мосолман ир-егеттәрен, ҡатын-ҡыҙҙарын һәм балаларын ғазаплай». Әл-Хөсәйени шулай уҡ Советтар Союзында Ислам темаһына ҡағыла: «йәһүдтәрҙән, американдарҙан һәм инглиздәрҙән тыш, шулай уҡ Исламға ҡарата аяуһыҙ дошманлыҡ менән мауығып киткән большевиктар ҙа бар. Улар үҙ империяһында 40 миллион мосолманды йәберләй һәм эҙәрлекләй. Улар мосолмандарҙың дини һәм милли учреждениеларын юҡ итә, уларҙың азатлығын һәм хоҡуҡтарын ҡаҡшата, йәмәғәт институттарын һәм хәйриә ойошмаларын көс менән бөтөрә».
     1944 йылда Дрезденда полк имамдарын уҡытыу өсөн «муллалар мәктәбе» асыла, уның етәксеһе итеп Әлимйән Иҙрис тәғәйенләнә. (Таныш почерк-сәйәсәт).
     Әбйәлил сайт авторы: Шуныһы ҡыҙыҡ, үҙҙәрен бөйөк ариец тип йөрөткән немецтәр — ғәрәптәрҙе, иранлыларҙы, төрөктәрҙе һәм башҡа мосолман халҡын үҙҙәре менән бер тигеҙ ариецтәр, тип танырға мәжбүр булалар. Ғәрәптәр «семит» группаһына (йәһүдтәр менән яҡын) ҡарағас «антисемитский» и «антисемитизм» һүҙҙәрен немец пропагандаһы «антиеврейский» һүҙҙәренә алмаштыралар.
     Яҙмыш иронияһы буйынса, тап совет «азиаттары», (Кавказ һәм Үҙәк Азия халыҡтары) билдәле пропаганда кампанияһында төп роль уйнай, унда совет граждандары урыҫтарға йәки украиндарға ҡарағанда мөһимерәк «кеше булмағандар» итеп һүрәтләнә. Милли-социалистик пропагандала башта бөтә көнсығыш төрки халыҡтарын аңлатҡан «татар» термины иң мыҫҡыллы мәғәнәгә эйә була. Әммә немецтар бында ла уны үҙгәртә. 1942 йылдың мартында оккупацияланған көнсығыш территориялар министрлығы татары (Tataren) термины тураһында инструкция сығара, хәҙер уны ҡулланырға ярамай. Уның урынына иҙел-урал халыҡтары, ҡырым төркиҙәре һәм әзербайжандар ( кеүек билдәләрҙе ҡулланырға кәрәк була. Бер нисә айҙан пропаганда министрлығы матбуғатҡа был төркөмдәргә һөжүм итеүҙән тыйылырға бойора. Zeitschrift für Politik мәҡәләһендә Фон Хентиг хатта «татарин» термины мыҫҡыллы түгел, ә почетлы тип белдерә. Гитлер армияһында һуғышҡан көнсығыш төрки-мосолмандарға йүнәлтелгән немец пропагандаһы уларға ҡарата ихтирамды һыҙыҡ өҫтөнә алырға тырыша. Мәҫәлән, төньяҡ Кавказ ирекмәндәре араһында таратылған хәрби листовкала баҫылған мәҡәләлә Төньяҡ Кавказдың бөтә ҡәбиләләре берҙәм халыҡ бөтөнөһөн тәшкил итә һәм һинд-герман расаһына ҡарай тип аңлатыла.
     Күп кенә нацист элитаһы вәкилдәре исламға симпатияларын белдерә. Моғайын, мосолман дине һәм милли-социализм менән ислам араһындағы оҡшашлыҡ Гиммлерҙы иң ныҡ һоҡландырғандыр. 1943 йылдың февралендә Берлинда Балҡанда Гиммлер һәм Гитлер менән СС мосолман дивизияһын булдырыу мәсьәләһен тикшергәндән һуң, Эдмунд Глейз Фон Хорстенау, Гиммлер христианлыҡҡа кәмһетеүен белдерә, шул уҡ ваҡытта Исламды «бик ихтирамға лайыҡ» тип һанай, тип әйтә. Гитлер ҙа шундай уҡ фекер әйтә. Бер нисә айҙан Һуң, Хорстенау әйтеүенсә, Гиммлер шул уҡ сюжетҡа ҡайта: «Беҙ тағы ла мосолман мәсьәләһе тураһында һөйләштек, һәм ул мосолман диненең героик характеры темаһын күтәрә, христианлыҡҡа һәм бигерәк тә католиклыҡҡа ҡарата үҙенең кәмһетеүен белдерә».    Гиммлерҙың (Гитлерҙән ҡала килә икенсе кеше, рейхсфюрер (национальный лидер) СС) Исламға мөнәсәбәте уның табибы Феликс Керстендың данһыҙ мемуарҙарында тасуирлана. Доктор Керстен Гиммлерҙың «Ислам тураһында энтузиазмы» тураһында бер бүлек яҙа, ул ни өсөндөр инглиз теле тәржемәһенән алып ташлана. Был текстан күренеүенсә, Гиммлер, Мөхәммәдтең тарихтағы иң бөйөк кешеләрҙең береһе булыуына инанып, Ислам тураһында китаптар һәм пәйғәмбәрҙең биографияһын йыя. 1942 йылдың 2 декабрендә Ул Керстенға һуғыш тамамланғандан һуң Ислам илдәренә барып, эҙләнеүҙәрен дауам итергә теләүе тураһында әйтә. Табип әйтеүенсә, Гиммлер Исламда ир-егеттәр һәм яугирҙар динен күрә. 1942 йылдың аҙағында рейхсфюрер былай ти: Мөхәммәд күпселек кешеләрҙең ҡурҡаҡ һәм ахмаҡ булыуын белә. Шуға күрә ул батырлыҡ менән һуғышҡан һәм һуғышта һәләк булған һәр яугирға ике хур ҡыҙы вәғәҙә итә. Бындай телде һалдат аңлай. Үлгәндән һуң уны шулай сәләмләйәсәктәренә ышанғанда, ул үҙ ғүмерен бирергә әҙер; ул шатланып көрәшергә һәм үлемдән ҡурҡмаҫҡа тейеш. Һеҙ быны примитив тип атай алаһығыҙ һәм бынан көлә алаһығыҙ... Әммә был позиция тәрән аҡылға нигеҙләнгән. Дин ирҙәр телендә һөйләшергә тейеш».
1936 йылда католик сиркәүе менән араһын өҙгән Гиммлер даими рәүештә Ислам тураһындағы үҙ ҡарашын христианлыҡ, бигерәк тә католиклыҡ менән сағыштыра. Христианлыҡ һуғышта һәләк булған һалдаттарға бер нәмә лә вәғәҙә итмәй,– тип зарлана ул. Батырлыҡ өсөн бүләк юҡ: «ә хәҙер быны, Керстен әфәнде, мосолман дине, халыҡ һалдаттары дине менән сағыштырығыҙ». Гиммлер Исламды ғәмәли дин тип һанай, ул диндарҙарға көндәлек тормош өсөн ҡулланма бирә: «Был диндең ни тиклем аҡыллы булыуын ҡарағыҙ». Рейхсфюрер шулай уҡ Керстен менән Ислам тарихына ҡараштары менән уртаҡлаша. У төрөк-мосолман армияларының XVII быуатта Европаны яулай алмауына үкенә: Әйтәйек, төрөк ғәскәрҙәрендә һуғышҡан европалылар (юғары вазифа биләп) 1683 йылда әгәр сигенмәһә ине, Венаны һәм Бөтә Европаны баҫып алыр ине. Әгәр мосолмандар шул ваҡытта еңеү яулаһа һәм Ислам Европа буйлап еңеү яулаһа, христиан сиркәүҙәре тулыһынса сәйәсиләштерелмәҫ ине, сөнки төрөктәр дини толерантлыҡ менән айырылып тора, улар һәр дингә йәшәргә рөхсәт итә, әгәр ул сәйәсәткә ҡыҫылмаһа – юғалыу булмаҫ ине».
     Керстен һуңыраҡ Гиммлерҙың «мосолманлыҡ тураһында» фекерләүҙәренән үҙен мосолманыҡҡа «бер ни тиклем өйрәнгән», тип раҫлай. Һуғыш аҙағына, 1944 йылдың көҙөнә, Уны Көнсығыш Пруссиялағы Гиммлерҙың ялан штаб-фатиры Хохвальдҡа саҡыралар. Финляндия Германияға яңы ғына һуғыш иғлан итә, ә рейхсфюрер ашҡаҙан ауырыуы менән түшәктә ятҡан була. Гиммлерҙың йоҡо бүлмәһенә ингәс, Керстен уның «ҡаты ауыртыуҙан яфаланып, түшәктә ятҡанын, ә эргәһендәге тумбочкала Ҡөрьән ятҡанын күрә». Керстен әйтеүенсә, Гиммлер Ҡөрьән менән Рудольф Гесс ярҙамында таныша.
     Гиммлерҙың Ислам тураһындағы идеялары менән бөйөк мөфтөй менән уртаҡлашырға теләүе ғәжәп түгел. Әл-Хөсәйени үҙенең мемуарҙарында Гиммлер менән һөйләшеүҙәренең күп өлөшө Ислам һәм ғәрәп донъяһы тирәләй әйләнгәнен билдәләй. Әл-Хөсәйени айырыуса рейхсфюрерҙың Европа дини һуғыштары тураһында фекерҙәренә буйһона:
     Гиммлерҙың бер сәфәрендә ишеткән үҙенсәлекле һүҙҙәре араһында уның Германия тарихын өйрәнеүҙән алған иҫкәрмәһе лә бар. Ул католиктар менән протестанттар араһындағы элекке дини һуғыштарында Урта быуат немец халҡы ла осраша (Йөҙ йыллыҡ һәм башҡа һуғыштар), Германия халҡының һанын 35 миллиондан 5 миллионға тиклем кәмей, тип белдерә. Батыр һәм һуғышсан немецтар был һуғыштарҙа иң күп еңелә. Шунан ул: «Ул саҡта беҙҙең һәм Европа өсөн был үлтерештән ҡотолоу өсөн ике мөмкинлек булды, әммә беҙ икеһен дә юғалттыҡ. Беренсе мөмкинлек ғәрәптәр Көнбайыштан (Андалусиянан) баҫып ингәндә, ә икенсеһе ғосмандар Көнсығыштан баҫып ингәндә. Ҡыҙғанысҡа ҡаршы, немец халҡы был ике баҫып инеүҙе тар-мар итеүҙә ҙур роль уйнай, Был Европаны рухи яҡтылыҡтан һәм Ислам цивилизацияһынан мәхрүм итә.
     Һуғыштан һуң ошо тарихи экскурсияларҙы иҫкә төшөрөп, Әл-Хөсәйени Гиммлерҙың «интеллекты, нәфис аҡылы һәм киң эрудицияһы» уға ҙур тәьҫир яһағанын йәшермәй.
Гиммлерҙың Исламға һәм тарихҡа ҡарашын уның уң ҡулы, шулай уҡ герман һәм Ислам мәҙәниәте араһындағы яҡын оҡшашлыҡҡа ышанған СС ғәскәрҙәрендә Готтлоб Бергер ҙа уртаҡлаша.
     Эрих фон дем Бах (Зелевски), СС офицерҙарының береһе, Нюрнбергтағы Америка тәфтишселәренә Бергерҙың Ислам тураһында, һуғыш ваҡытында Гиммлер һәм Әл-Хөсәйени менән осрашыуҙарынды әйткән ҡараштарын еткерә: Бергер яңы тарихи теория эшләй. Ул Германияға яҡшыраҡ булыр ине, һәм элекке немец Kultur-ы бөтмәҫ ине, әгәр ул саҡта Венала Аллаһ европалыларға түгел, йәғни немецтарға, ә мосолмандарға ярҙам итһә, һәләк булмаҫ ине, тип әйтә, сөнки әгәр улар Вена янында еңеүгә өлгәшһә, йәһүд христианлығы Бөтә Европаға тарала алмаҫ ине, һәм беҙҙә ысынлап та йәһүд мәҙәниәте түгел, ә герман мәҙәниәте булыр ине.
     Ниһайәт, Гитлер үҙе лә Ислам менән мауыға. „Майн кампф“ (Моя война) китабында ул Африка һәм Азияла „мосолман дине“-н тиҙ арала алға китеүен билдәләй һәм христиан миссионерҙары „тик бәләкәй уңыштары менән генә маҡтана ала“.
     Һуғыштан һуң Эльза, Ева Браундың һеңлеһе, Гитлерҙың Ислам дине тураһында уның һәм Ева менән йыш һөйләшкәнен хәтерләй. Фюрер үҙенең аш – һыу әңгәмәләрендә Исламды христианлыҡ менән сағыштыра, һуңғыһын, бигерәк тә католиклыҡты, түбәнһетә. Ислам дине, Гитлер буйынса, көслө һәм практик, христианлыҡты ул йомшаҡ, яһалма, көсһөҙ ғазап дине итеп һүрәтләй. Ислам бында һәм хәҙер йәшәү өсөн дин булһа, тип аңлата Гитлер үҙенең яҡын даирәһенә, христианлыҡ – ул буласаҡ батшалыҡтың дине, ул Ислам вәғәҙә иткән ожмах менән сағыштырғанда, бик үк йәлеп итмәй.
     Гитлер өсөн дин Ерҙә кеше ғүмерен ғәмәлдә тотоу сараһы була, ә үҙ маҡсаты түгел. «Кешеләргә йыуынырға, билдәле бер эсемлектәрҙән тыйылырға, билдәләнгән ваҡытта ураҙа тоторға, физик күнегеүҙәр яһарға, таң менән торорға, манараның башына менергә ҡушҡан әмерҙәрҙе аҡыллы кешеләр уйлап сығарған» (Аллаһ),– тип билдәләй ул 1941 йылдың октябрендә Гиммлер менән ҡатнашлығында. Һуғышта батырлыҡ тураһында вәғәзләү ҙә үҙенән-үҙе аңлашыла. Шуныһы иғтибарға лайыҡ: һөҙөмтәлә мосолманға гурийҙар менән тулы ожмах вәғәҙә итәләр, унда шарап шишмәләр аға, — ысын ер ожмахы,– тип һоҡлана Гитлер. Христианлыҡ, киреһенсә, сағыштырырлыҡ бер нәмә лә вәғәҙә итмәй: «Христиандар үлгәндән һуң аллилуйя йырларға рөхсәт ителеүе менән ҡәнәғәт!».
     Ике айҙан һуң ул шул уҡ көйҙә: «Мин кешеләрҙең Мөхәммәд ожмахына һоҡланып ҡарауын күҙ алдына килтерә алам, әммә христиандарҙың һүлпән ожмахына түгел!». Гитлер шулай уҡ Исламды ул һоҡланған башҡа азия диндәре менән сағыштыра. «Исламдағы кеүек, япон дәүләт динендә лә терроризм юҡ, киреһенсә, бәхет вәғәҙәһе»,– тип белдерә ул 1942 йылдың 4 апрелендә. Киреһенсә, христианлыҡ «дин терроризмын» «универсальләштерә», Был, Гитлер күҙендә, «йәһүд догмаһы»ның көсәйеүе һөҙөмтәһендә була. Бер нисә айҙан һуң фюрер сираттағы тапҡыр католик сиркәүен хурлай, уның һүҙҙәренсә, немецтарға «йәһүд бысрағы һәм поп буш һөйләшеүе» көсләп тағыла. Гитлерҙың асыуын хәҙер христианлыҡтың немецтарҙы туҡтауһыҙ эҙәрлекләүе тыуҙыра, «Ә Ер шарының башҡа өлөштәрендә Конфуций, Будда һәм Мөхәммәдтең дини тәғлимәттәре донъяға дини ҡараш өсөн сағыштырмаса киң нигеҙ тәҡдим итә». Христиан сиркәүе дөрөҫлөктө иҫбатлай алмағас, ул тағы ла Исламға мөрәжәғәт итә: «Беҙҙең Барлыҡҡа килтереүсе тураһында белемебеҙ, кемдер беҙгә илаһ тураһында үҙенең күҙаллауы итеп кешенең ҡоро күсермәһен күрһәткәндә, ныҡ киңәймәй. Был йәһәттән, кәм тигәндә, мосолман мәғрифәтлерәк, сөнки ул: кеше Аллаһ тураһында төшөнсә формалаштырыу мөмкинлегенә лайыҡ түгел», — ти. Теманы үҫтергәндә Гитлер ислам тарихы тураһында уйлана. Пиреней ярымутрауының мосолман осорон Ул «Испания тарихында иң мәҙәни, иң интеллектуаль һәм бөтә яҡтан иң яҡшы һәм бәхетле дәүер» тип атай, унан һуң «тиңе булмаған ҡанһыҙлыҡтары менән [дини] эҙәрлекләүҙәр һыҙаты» башлана.
     Быға тиклем фюрер был фекерҙе белдергән була. Һуғыштан һуң Альберт Шпеер Гитлерҙың ҡайһы бер күренекле мосолмандарҙан белгән тарихты интерпретациялауҙан бик ныҡ һоҡланыуын хәтерләй. Шпеер Һүҙе:
     VIII быуатта мосолмандар Франциянан ситтә Үҙәк Европаға үтеп инергә маташҡанда, [Гитлерға] килеүселәр һөйләүенсә, уларҙы Тур янындағы алышта кире ҡағалар. Әгәр ғәрәптәр был алышта еңһә, бөгөн был донъя мосолман иле булыр ине, сөнки Ислам дине иманды ҡылыс менән таратыуға һәм уға бөтә халыҡтарҙың буйһоноуына таяна. Герман халыҡтары был диндең вариҫтары булыр ине. Бындай иман герман ғәйрәтенә бик яҡшы тура килә.
Ул Европаны Ислам яулап алыуы тураһында үҙенең тарихи фекерләүен түбәндәге реплика менән тамамлай: «Беҙҙең бәхетһеҙлегебеҙ — беҙ дөрөҫ булмаған дин алдыҡ... Мосолман дине беҙгә христианлыҡҡа ҡарағанда күпкә тура килә. Ни өсөн беҙҙең динебеҙ Ғайсаның баҫалҡы һәм һүлпән тәғлимәте менән булып киткән?».
     Ары немец пропагандистәренең Ислам дине менән килешеүҙәре һәм ҡайһы берәүҙәре һуғыштан һуң Ислам динең ҡабул итеүҙәре тураһында һүҙ бара. Шулай уҡ Һуғыш йылдарында немец гәзиттәрендә оҡшаш идеялар менән бик күп мәҡәләләр баҫыла. Пропаганда министрлығы бер нисә тапҡыр матбуғатҡа Исламдың ыңғай образын алға ебәрергә күрһәтмәләр бирә. Һуғышҡа тиклем үк Геббельс гәзит һәм журнал редакцияларына Исламды тәнҡитләү «кәрәкмәй» тип иҫкәртә. Журналистарҙы «Ислам донъяһына мәҙәни фактор булараҡ» хөрмәт күрһәтергә саҡырып, пропаганда министрлығы 1942 йылдың көҙөндә киң баҫма мәғлүмт сараларына был дин тураһында быуаттар дауамында христиан дин белгестәре таратып йөрөгән кире ҡараштарҙы кире ҡағырға һәм уның урынына Ислам донъяһы менән яҡынайыуға булышлыҡ итергә ҡуша...
     Тулыһынса аҫта ПДФ форматта урыҫса уҡығыҙ, уң яҡта өҫтәге стрелкаға баҫып ҙурайтырға була.: