Мәүлид китабы

                                                 МӘҮЛИД КИТАБЫ

     Бисмилләәһир-рахмәәнир-рахиим. Әлхәмдү лилләәһи Раббил ғәәләмиин. Үәссаләәтү үәссәләәмү ғәләә хайри халҡыһи Мүхәммәдин үә әәлиһи үә сахбиһи әжемәғиин.

     Ғәләмдәр тәрбиәсеһе Аллаһы Тәғәләгә хәмде-ҫәнә һәр маҡтау ололау, хаҡ илсеһе, һөйәкле пәйғәмбәренә күкелдәребеҙҙән сыҡҡан салауат шәрифәләребеҙ, уның өй йәмәғәтенә һәм сәхәбәи кирамдарына хәйер-доға, сәләмдәребеҙ булһа ине.

     Рәсүл әкрам Мөхәммәд ғәләйһисәләм, үҙе әйткән: «Кем дә кем мине ярата, шул (бәндә) йәннәттә үҙем менән бергә булыр», — тигән. Шуға өҫтәп башҡа ғалимдарҙың ни әйткәнен уҡып алайыҡ:

     Хәҙрәте Хәсән әл-Басрый әйткәнсә: «Ни ҡәҙәр теләр инем мин Өхөд тауы ҙурлығындағы алтын булыуын, ул алтынды пәйғәмбәребеҙ Мөхәммәд (с.ғ.ү.с.) мәүлиден уҡытырға тотор инем».

     Хәҙрәте Мәғруф әл-Кәрхый әйткәнсә: «Кем дә булһа Мөхәммәд (с.ғ.ү.с.) мәүлиден уҡытырға ризыҡ әҙерләһә һәм мәүлидте хөрмәтләп, туған, дуҫ-иштәрен йыйһа, өйөн ут менән яҡтыртһа, яңы кейемен кейеп, хуш еҫле майҙар менән һөртөнһә, Аллаһы Тәғәлә ҡиәмәт көнөндә ул бәндәне пәйғәмбәрҙәр менән бер төркөмдә булдырыр һәм уның урыны юғары Ғыллиййиндә булыр».

     Имам Әш-Шафиғий әйткәнсә: «Берәр бәндә туғандарын мәүлид укытыр өсөн йыйһа, ризыҡ, мәүлидте уҡытырға урын хәҙерләһә, яҡшы ғәмәл ҡылһа, йә иһә мәүлид уҡытырға бер сәбәп биреүселәрҙән булһа, Аллаһы Тәғәлә уны ҡиәмәт көнөндә тоғро, хаҡ һүҙ һөйләүселәр, шаһиттар һәм изге күңелле бәндәләр менән бергә терелтер һәм ул кешенең урыны Нәғим йәннәттәрендә булыр».

     Хәҙрәте Әс-Сәрри әс-Сәҡтый әйтә: «Берәр кеше мәүлид уҡыта торған урынға барырға тигән ниәттә булһа, ул кеше нәҡ йәннәт баҡсаларына барырға маҡсат тотҡан кеше шикелле булыр, сөнки кешенең ул мәжлескә барыу маҡсаты Мөхәммәд (с.ғ.ү.с.) ҡарата мөхәббәт хисенәндер».

     Имам Жәләлиддин әс-Суйутий былай әйткән: «Берәр йортта, йә иһә мәсеттә, йә иһә берәр мәхәлләлә Мөхәммәд (с.ғ.ү.с.) мәүлиде уҡылһа, ул йорттың, йә иһә мәсеттең, йә иһә мәхәлләнең тирә-яҡтарын фәрештәләр уратып алалар һәш ошо урындың халҡына фәрештәләр салауат әйтеп торорҙар һәм барыһына ла Аллаһы Тәғәлә тарафынан мәрхәмәт һәм Аллаһының ризалығы насип булыр. Ябраил, Микаил, Исрафил һәм Ғазраил фәрештәләр иһә мәүлид уҡыуға сәбәпсе кешегә үҙҙәре салауат әйтерҙәр, һәм уның хәбәр итеүенсә: «Әгәр берәр мосолмандың өйөндә мәүлид уҡылһа, ул өйгә Аллаһы Тәғәлә рәхмәте менән, ваба ауырыуы кермәҫ, ут теймәҫ, бәлә-әфәттәр, нәфрәт, хөсөт, яуыз күҙ, ҡараҡтарҙан имен булыр. Әгәр мәүлид уҡыусы бәндә вафат булһа, Аллаһы Тәғәлә мөнкәр үә нәкир һорауҙарына яуап биреүҙе еңеләйтер һәм ул бәндә ҡөҙрәтле Аллаһы Тәғәләнең хаҡлыҡ урынында булыр.

     Был Аллаһы Тәғәләнең иләһи әмерҙәренә үә Пәйғәмбәребеҙҙең пак сөннәтенә итәғәт ҡылыусылар һәм ысын күңелдәренән Пәғәмбәребеҙҙе саф мөхәббәт менән яратыусыларҙың ғибрәтле һүҙҙәре.

     Хәҙрәте Әбү Бәкер, Ғомәр, Ғосман һәм Ғәлий Пәғәмбәребеҙҙең иң яҡын сәхәбәләре һәм беренсе 4 хәлифә. Хәҙрәте Хәсән әл-Басрый, Мәғруф әл-Ҡәрхый, Жунәйед әл-Бәғдәди мәшһүр ғалимдар, бәғзеләре иһә әүлийәләрҙән һанала.

     Имам Фәхреддин әр-Рази һәм Жәләлиддин Әс- Суйутий тураһында әйткәндә былары ғәйәт юғары дәрәжәле Ҡөрьән белгестәре, тәфсир ҡылыусылар.

     Имам Фәхреддин әр-Рази әйткән:«Мөхәммәд (с.ғ.ү.с.) мәүлиден тоҙ, йә иһә бойҙай, йәки башҡа ризыҡ өҫтөнә уҡылһа, шул ризыҡҡа бәрәкәт инер. Инде һыу өҫтөнә мәүлид уҡылғандан һуң ул һыуҙы әсеүсенең ҡәлебенә (йөрәгенә) мең нур һәм шәфҡәт хистәре инер, мең яуызлыҡ һәм ауырыу сығып китер. Бындай йөрәк башҡа йөрәктәр үләсәк көндә үлмәйәсәктер», (һүҙ Ҡиәмәт көнө тураһында бара.)

     Мөьминдәр хәлдәренән килгәнсә мәүлидте хөрмәтләрҙәр, ололарҙар. Аллаһы Раббыбыҙҙы маҡтап, тәсбих-зекер ҡылып, пәйғәмбәребеҙгә салауат әйтеп, уның тормошон иҫкә төшөрөп, Раббыбыҙға доға ҡылып, пәйғәмбәребеҙҙең шәфәғәте беҙҙәргә булһын инде, тип, йыйыла торған мәүлид мәжлестәребеҙ ҡабул булһын.

     Ата-бабаларыбыҙ үҙ теләктәре менән ИМАН-ИСЛАМ юлына баҫтылар, һәр көн көнкүрештә сыға торған мәсьәләләрҙе шәриғәт хөкөмдәрен хәҙрәте Имам Әғзәм мәҙһәбенә яраҡлы сисәләр.

     Рәсүл әкрам саллаллааһү ғәләйһи үә сәлләм былай әйткән: «Кем булһа ла Ислам диненә яҡшы ғәҙәт кертһә, уға шуның өсөн әжере булыр һәм үҙенән һуң шул яҡшы ғәҙәткә эйәргән һәр кемдең әжере лә ул кертеүсе кешегә насип булыр. Шул уҡ ваҡытта уларҙың әжерҙәре, кертеүсе кешегә булғанлыҡтан, аҙаймаҫтар».

     Был хәдис хәҙрәте Мөслим китабында килтерелгән. Мәүлид — маҡтауға лайыҡлы булған ғәмәл. Мосолмандар уны күп йөҙ йылдар буйына үткәреп килделәр, һәр һижри йылдың рәбиғәл-әүүәл айының ун икенсе көнөндә ғәләмдәргә рәхмәт булараҡ һәм шатлыҡ хәбәрен алып килеүсе Мөхәммәд саллаллаһү ғәләйһи үә сәлләмдең донъяға килеүе, мәүлиде, йәки тыуған көнөлөр.

     Беренсе мәртәбә мәүлид шәрифәне һижри хисап менән 600-се йылда үткәргәндәр. Үткәреүсеһе Әрбил ҡалаһы әмире Әбү Сәғит күкбури ибне Ғәлий ибне Биктикин булған. Аллаһының рәхмәтендә булһын, меңдәрсә һарыҡ салып, хапыҡҡа күп иттереп ләззәтле ризыҡтарын таратып Рәсүл әкрам Мөхәммәд (с.ғ.ү.с.) мәүлиден үткәрә торған булған.

     Бисмил-ләәһир-рахмәәнир-рахииим.
     Әс-саләәтү үәс-сәләәмү ғәләйкә йәә расүүләл-лааһ.
     Әс-саләәтү үәс-сәләәмү ғәләйкә йәә хәбиибәл-лааһ.
     Әс-саләәтү үәс-сәләәмү ғәләйкә йәә нәбий-йәл-лааһ.
     Әс-саләәтү үәс-сәләәмү ғәләйкә йәә хайра хал-кыл-ләәһ.

     Әс-саләәтү үәс-сәләәмү ғәләйкә йәә нүүра ғәршил-ләәһ.
     Әс-саләәтү үәс-сәләәмү ғәләйкә йәә саахибә каабә- ҡаусәййн.
     Әс-саләәтү үәс-сәләәмү ғәләәә әшрафил мүрсәлиин.
     Үә ғәләәә әәлиһи үә әсхәәбиһии әжемәғиин.
     Үәлхәмдү лил-ләәһи раб-бил ғәәләмиин.
     Бирахмәтикә йәә әрхәмәр-раахимиин (тип доға ҡылабыҙ).
     Әғүүҙү бил-ләәһи минәш-шәйтаанир-ражиим. Бисмил-ләәһир-рахмәәнир-рахиим.
     Ләҡадө жәәәәькүм расүүлүмм мин әңңфүсикүм ғәзиизүн ғәләйһи мәә ғәниттүм хәриисун ғәләйкүүм бил мүьминиинә раьууфүр-рахиим.
     Фәиңң тәүәл-ләү фәҡул хәсбийал-лааһү ләәә иләәһә ил- ләә һүү.
     Ғәләйһи тәүәк-кәлтү үә һүвә раб-бүл ғәршил ғәҙыыым.

     Бисмил-ләәһир-рахмәәнир-рахиим.
"Ҡул һү-вәл-лааһү әхәде.
Аллааһус-самәде.
Ләм йәлиде үә ләм йүүләде.
Үә ләм йәкүл-ләһүү күфү-үән әхәде.
Ләәәә иләәһә иллал-лааһү уал-лааһү әкбәр.
Үә лил-ләәһил хәмде.
(Ҡул һүүәл-лааһү сүрәһен өс мәртәбә уҡыйбыҙ).

     Бисмил-ләәһир-рахмәәнир-рахиим.
Кул әғүүҙү бираб-бил фәләҡе.
Миңң шәр-ри мәә халәҡе.
Үә миңң шәр-ри ғаасиҡын иҙәә үәҡабе.
Үә миңң шәррин-нәф-фәәҫәәти фил ғуҡаде.
Үә миңң шәрри хәәсидин иҙәә хәсәде.
Ләәәә иләәһә иллал-лааһү уал-лааһү әкбәр.
Үә лилләәһил хәмде.

      Бисмил-ләәһир-рахмәәнир-рахиим.
Ҡул әғүүҙү бираб-бин-нәәси мәликин-нәәси иләәһин- нәәс.
Миңң шәррил үәсүәәсил хан-нәәс.
Әлләҙии йүвәсвисү фии судүү-рин-нәәси минәл жин-нәти үән-нәәс.
Ләәәә иләәһә иллал-лааһү уал-лааһү әкбәр.
Үә лилләәһил хәмде.

     Бисмил-ләәһир-рахмәәнир-рахиим.
Әлхәмдү лил-ләәһи раббил ғәәләмиин. Әр-рахмәәнир-рахиим.
Мәәлики йәүмид-диин.
Иййәәкә нәғбүдү үә иййәәкә нәстәғиин.
Иһдинәс-сыраатал мүстәҡыымә сырааталләҙиинә әнғәмтә ғәләйһим.
Ғайрил мәғҙууби ғәләйһим үәләҙ-ҙааааллииин. Әәмиин.

     Бисмил-ләәһир-рахмәәнир-рахиим.
Әлиф ләәәәмм миииим.
Ҙәәликәл китәәбү ләә райбә фииһи һүдәл лил мүттәҡыын.

Әл-ләҙиинә йүьминүүнә бил ғайби үә йүкыымүүнәс-саләәтә үә мим-мәә разаҡенәәһүм йүңңфикууун.
Үәл-ләҙиинә йүьминүүнә бимәә үңңзилә иләйкә үә мәә үңзилә миңң ҡабелик.
Үә бил әәхыратиһүм йүүҡынүүүн.
Үләәәәьикә ғәләә һүдәмм-мирраб-биһим үә үләәәәьикә һүмүл мүфлихүүүн.

    Бисмил-ләәһир-рахмәәнир-рахиим.
Үә иләәһүкүм иләәһү үәәхиде.
Ләәәә иләәһә илләә һүвәр-рахмәәнүр-рахииим.
Аллааһү ләәә иләәһә илләә һүвәл хәй-йүл ҡай-йүүм.
Ләә тәьхуҙҙүһүү синәтүү үә ләә нәүүүм.
Ләһүү мәә фис-сәмәәүәәти үә мәә фил арҙ.
Мәңң ҙәл-ләҙии йәшфәғү ғиңңдәһүү илләә би, иҙниһ.
Йәғләмү мәә бәйнә әйдииһим үә мәә халфәһүм үә ләә йүхиитуунә бишәйьимм мин ғилмиһии илләә бимәә шәәәәь.
Үәсиғә күрсий-йүһүссәмәәүәәти үәл арҙ.
Үә ләә йәьүүдүһүү хифҙуһүмәә үә һүвәл ғәлий-йул ғәҙыыым.

Бисмил-ләәһир-рахмәәнир-рахиим.
Лил-ләәһи мәә фис-сәмәәүәәти үә мәә фил арҙ.
Үә иңң түбедүү мәә фии әңңфүсикүм әү тухфүүһү йүхәәсибекум биһил-ләәһ.
Фәйәғфиру лимәйй-йәшәәәәьү үә йүғәҙ-ҙибү мәйй- йәшәәәәь.
Уал-лааһү ғәләә күлли шәйьиңң ҡадиир.
Әәмәнәр-расүүлү бимәә үңңзилә иләйһи мирраб-биһии үәл мүьминүүүн.
Күллүн әәмәнә билләәһи үә мәләәәәьикәтиһии үә күтүбиһии үә русүлиһ.
Ләә нүфәр-риҡу бәйнә әхәдимм мир-русулиһ.
Үә ҡаалүү сәмиғнәә үә әтағнәә ғуфраанәкә раббәнәә үә иләйкәл мәсыыр.
Ләә йүкәл-лифүл-лааһү нәфсән илләә вүсғәһәә.
Ләһәә мәә кәсәбәт үә ғәләйһә мәктәсәбәт.
Раббәнәә ләә түьәәхыҙнәә иңң нәсиинәә әү әхтаьнәә.
Раббәнәә үә ләә тәхмил ғәләйнәә исраңң кәмәә хәмәлтәһүү ғәләл-ләҙиинә миңң ҡабе-линәә.
Раббәнәә үә ләә түхәм-милнәә мәә ләә таакатә ләнәә биһ.
Үәғфү ғәннәә үәғфирләнәә үәрхәмнәә әңңтә мәүләәнәә фәңңсурнәә ғәләл ҡаумил кәәфириин. Әәмиин.

     Салауат мәҡбүлә
Бисмил-ләәһир-рахмәәнир-рахиим.
Иннәл-лааһә үәмәләәәәьикәтәһү йүсаллүүнә ғәлән- нәбий-йи.
Йәәәә әййүһәл-ләҙиинә әәмәнү саллү ғәләйһи үә сәллимүү тәслиимәә.
Аллааһүммә салли ғәләә сәййи-динәә Мүхәммәдиңң сәййидил ғәраби үәл ғәжәм.
Үә имәәмил Мәккәти үәл Мәдинәти үәл хәрам.
Үә тәржүмәәни лисәәнис-сәләфи үәл кәрам.
Үә ғәл-ләмәл иңңсәнә мәә ләм йәғләм.
Әслүһүү нүүруу үә нәслүһүү әәдәм.
Бәғҫүһүү мү, әххаруу үә халҡуһүү мүкад-дәм.
Исмүһүш-шәриифү мәктүүбүн ғәләл-ләүхил мәхфүүҙу бийәәҡуутил жәүһәри үәл ҡаләм.
Жисмүһүш-шәриифү мәдефүүнүңң фил Мәдиинәтил Мүнәүвәрати үәл хәрам.
Фәтуубәә лимәр-раәәһү үә тәәбәғәһүү үә лимән әсләм.
Мәммбәғүш-шәфәәғәти йәүмәл хәшри үәннәдәм.
Мәммбәғүш-шәфәәғәти лил ғәәсыынә ҡааиләйй йәә раббәс-сәләм.
Йәүмә йәәләйтәт-тәхәлнәә түраабә тәхтил ҡадәм.
Үммәтии үммәтии үәә үммәтәә йәә ҙәллутефи үәл кәрам.
Фәйүнәәдил мүнәәдии миңң ҡыбәлир-рахмәәнил әрхәм.
Ҡабилтү шәфәәғәтәкә йәә нәбий-йәл мүхтәрам.
Үдехулүл жән-нәтә ләә хауфә ғәләйкүм үә ләә хәзәнә үә ләә әләм.
Ҫүм-мә раҙыйәл-лааһү тәғәәләә ғән әбии Бәкриүү үә ғән Ғүмүрә үә ғән Ғүҫмәәнә үә ғән Ғәлий-йиңң ҙил кәрам.
Ҫүм-мә разыйәл-лааһү тәғәәләә ғән хаадими шәри- иғәтил имәәмил Әғҙам.
Үә саллал-лааһү ғәләә жәмииғил әмбийәәәәьи үәл мүрсәлиин.
Үәл хәмдү лил-ләәһи раб-бил ғәәләмииин.

Ләәәә иләәһә ил-лаллааһү {9 мәртәбә)
(10-сы мәртәбәлә)
Мүхәммәдүр-рас-үүлүллааһ (тип тәһлил әйтәбеҙ).

Сүбехәәнә раббикә раббил ғиззәти ғәммә йәсыфүүн.
Үә сәләәмүн ғәләл мүрсәлиинә үәлхәмдү лил-ләәһи раббил ғәәләмиин.
Иләә руухи сәй-йидинәә үә нәбий-йинәә үә мәүләәнәә Мүхәммәдинил мус-тафәә саллал-лааһү ғәләйһи үә сәлләмә үә ғәләә әәлиһии үә әсхәәбиһи үә әһли бәйтиһил кираам. Лилләәһил фәәтихәһ.
(Әлхәм сүрәһен уҡып доға ҡылабыҙ).

     Әғүүҙү бил-ләәһи минәш-шәйтаанир-ражиим.
     Бисмилләәһир-рахмәәнир-рахиим.
Әбетәдиүл имләәәәьә бисмиҙ-ҙәәтил ғәлий-йәһ. Мүстәдир-раңң фәйҙал бәракәәти ғәләә мәә әнәәләһүү үә әүләәһ үә үҫән-нии бихәмдимм мәүәәридүһүү сәәәәьиғатүн һәний-йәһ.
Мүмтәтыыәмм минәш-шүкрил жәмиили мәтаайәәһ.
Үә усал-лии үә үсәл-лимү ғәләннүүрил мәүсууфи бит- тәҡад-дүми үәл әү-үәлий-йәһ.
Әлмүңңтәҡ-ҡыли фил ғүрарил кәриимәти үәл жибәәһ.
Үә әстәмнихүл-лааһә тәғәәләә риҙүәәнәйй йәхус-сул ғитратәт-тааһиратән-нәбәвий-йәһ.
Үә йәғүм-мүс-сахәәбәтә үәл әтбәәғә үә мәүү үәәләәһ.
Үә әстәждииһи һидәәйәтәл лисүлүүкис-сүбүлил үәәҙыхәтил жәлий-йәһ. 
Биғәрфиңң шәҙий-йимм миңң саләә-тиүү үә тәслиим Аллааһүммә салли үә сәллим үә бәәрик ғәләйййһ. (Күмәкләп уҡыла).
Үә бәғдү фә әҡуул: һүвә сәй-йидүнәә Мүхәммәдүңң сал-лаллааһү ғәләйһи үә сәлләм ибенү Ғәбедилләәһибени Ғәбедил Мүталлиби үәсмүһү Шәйбәтүл хәмде.
Ибени һәәшимиүү үәсмүһү Ғәмр.
Ибени Ғәбеди Мәнәәфиүү үәсмүһүл Муғыыраһ,
Ибени кусай-йиүү үәсмүһү мүжәм-миғ.
Сүм-мийә бикусай-йин литәҡаасыыһи фии биләәди ҡуҙаағәтәл ҡасый-йәһ.
Иләә ән әғәәдәһүл-лааһү тәғәәләә иләл хәрамил мүхтәрами фәхәмәә химәәһ.
Ибени киләәбиүү үәсмүһүү Хәкиим.
Ибени мүр-ратәбени Ҡәғбибени лүьәйй-йибени Ғаалибибени фиһ-риүү үәсмүһүү ҡурайййш.
Үә иләйһи түңңсәбүүл бүтуунүл ҡураший-йәһ үә мәә фәүкаһүү кинәәний-йүңң кәмәә жәнәхә иләйһил кәҫииру үәртаҙааһ.
Ибени мәәли-кибенин-наҙр.
Ибени кинәәнәтәбени хүзәймәтәбени мүдерикәтәбени Илйәәс.
Үә һүвә әү-үәлү мән әһдәл бүденә иләр-рихәбил хәрамий-йәһ.
Үә сүмиғә фии сулбиһин-нәбиййү саллал-лааһү ғәләйһи үә сәл-ләмә ҙәкәрал-лааһә тәғәәләә үә ләб- бәәһ.
Ибени Музарабени Низаар.
Ибени Мәғәд-дибени Ғәденәән.
Үә һәәҙәә силкүңң наҙ-ҙамәт фәрааааьидәһү бәнәәнүссән-нәтис-сәний-йәһ.
Үә рафғүһүү иләл халиили Иберааһиимә әмсәкә ғәнһүш-шәәриғү үә әбәәһ.
Үә ғәденәәнү биләә райбин ғиңндә ҙәвил ғүлүүмин- нәсәбий-йәһ.
Иләҙ-ҙәбиихи Исмәәғиилә нисбәтүһүү үә мүңңтәмәәһ.
Фәьәғҙым биһии мин ғикедиңң тәьәл-ләҡат кәүәәкибүһүд-дүр-рий-йәһ.
Үә кәйфә ләә үәс-сәй-йидүл әкрамү сал-лаллааһү ғәләйһи үә сәлләмә үәәситатүһүл мүңңтәҡааһ.
Ғәт-тырил-ләәһүммә ҡабераһүл кәриим.
Биғәрфиңң шәҙий-йимм миңң саләәтиүү үә тәслиим.
Аллааһүммә салли үә сәллим үә бәәрик ғәләйййһ
Нәсәбүңң тәхсибүл ғүләә бихүләәһ.
Ҡал-ләдәтһәә нүжүүмәһәл жәүзәәәәь.
Хәббәҙәә ғиҡедү сүүдәдиүү үә фәхаар.
Әңтә фииһил йәтиимәтүл ғасмәәәәь.
Үә әкримм биһии миңң нәсәбиңң таһ-һәраһүллааһү тәғәәләә миңң сифәәхил жәәһилий-йәһ.
Әүрадәз-зәйнүл ғирааҡый-йү үәәридәһүү фии мәүридиһил һәний-йи үә раүәәһ.
Хәфиҙал иләәһү кәраамәтәл лимүхәммәде.
Әәбәәьәһүл әмжәәдә саунәл лисмиһ.
Тәракүс-сифәхә фәләм йүсибеһүм ғәәрүһ.
Мин Әәдәмиүү үә иләә әбииһи үә үммиһ. 
Сәраатүңң сәраа нүүрун-нүбү-үәти фии әсәәриири ғурариһимүл бәһий-йәһ.
Үә бәдәра бәдеруһүү фии жәбиини ғәбедил Мутталиби үәбениһии Ғәбедил-ләәһ.
Ғәт-тырил-ләәһүммә ҡабераһүл кәриим. —^
Биғәрфиңң ШӘҘИЙ-ЙИММ МИҢҢ саләәтиүү үә ТӘСЛИИМ.
Ал-лааһүммә сал-ли үә сәллим үә бәәрик ғәләйййһ. ) '
Үә ләм-мәә әраадәл-лааһү тәғәәләә ибераазә хәҡыыҡатиһил Мүхәммәдий-йәһ.
Үә иҙһәәраһүү жисмәүү үә руухән бисууратиһи үә мәғнәәһ.
Нәҡааләһүү иләә мәҡар-риһии миңң садәфәти Әәминәтәз-зүһрий-йәһ.
Үә хас-саһәл ҡариибүл мүжиибү биәңң тәкүүнә үммәл лимустафәәһ.
Үә нүүдийә фис-сәмәәүәәти үәл арҙы бихәмлиһәә лиәнүәәриһиҙ-ҙәәтий-йәһ.
Үә сабәә күллү саб-бин лиһүбүүби сабәәһ.
Үә күсийәтил арҙу бәғдә туули жәде-биһәә минән- нәбәәти хүләләңң сүңндүсий-йәһ.
Үә әйнәғәтиҫ-ҫимәәру үә әденәш-шәжәру лилжәәнии жәнәәһ.
Үә нәтакат бихәмлиһии күллү дәәәәб-бәтин лиҡурай- шин бифисаахил әлсүнил ғәрабий-йәһ.
Үә хар-ратил әсирратү үәл әснәәмү ғәләл вүжүүһи үәл әфүәәһ.
Үә тәбәәшәрат вүхүүшул мәшәәриҡы үәл мәғәәриби үә дәүәәәәб-бүһәл бәхрий-йәһ.
Үәхтәсәтил ғәүәәлимү минәс-сүруури кәьсән хүмәй- йәәһ.
Үә бүшширатил жиннү би иҙләәли зәмәниһии үәңңтүһикәтил кәһәәнәтү үә руһибәтир-раһбәәний-йәһ.
Үә лиһәжә бихабәриһии күллү хәберин хабиириүү үә фии хиләә хүсниһии тәәһ.
Үә үтийәт үммүһүү фил мәнәәми фәҡыылә ләһәә иннәки ҡаде хәмәлти бисәй-йидил ғәәләмиинә үә хайрил бәрий-йәһ.
Үә сәм-мииһи иҙәә үәҙағтииһи Мүхәммәдән лиәннәһү сәтүхмәдү ғүкебәәһ.
Ғәт-тырилләәһүммә ҡабераһүл кәримм. \
Биғәрфиңң шәҙий-йиим миңң саләәтиүү үә тәслиим. I ](Уп
Ал-лааһүммә салли үә сәллим үә бәәрик ғәләйййһ. / !
Үә ләммәә тәммә мин хәмлиһии саллал-лааһү ғәләйһи үә сәлләмә шәһраани ғәләә мәшһүүрил әҡеүәәлил мәрвиййәһ.
Түвүф-фийә бил Мәдиинәтил Мүнәү-үәрати әбүүһү Ғәбедилләәһ.
Үә кәәнә ҡадижтәәзи биәхүәәлиһии бәнии ғәдий- йимм минәт-тааааьифәтиннәж-жәәриййәһ.
Үә мәкәҫә фииһим шәһраңң сәҡыымәй-йүғәәнүүнә суҡемәһү үә шәкүәәһ.
Үә ләммәә тәммә мин хәмлиһи саллаллааһү ғәләйһи үә сәлләмә ғәләр-раажиғи тисғәтү әшһүриңң ҡамәриййәһ.
Үә әәнә лиз-зәмәәни әй-йәңжәлийә ғәнһү садәәһ. Хәҙара үммәһү ләйләтә мәүлидиһии Әәсийәтү үә Мәрйәмү фии нисүәтимм минәл хәҙыыратил ҡуде-сий- йәһ.
Үә әхаҙәһәл мәхааҙу фәүәләдәтһү саллал-лааһү ғәләйһи үә сәлләмә нүүрайй йәтәләь ләьү сәнәәһ.

Мәхәл ҡыйәмгә торабыҙ.
Әс-саләәтү үәс-сәләәмү ғәләйкә йәә расүүләл-лааһ. 3
Әс-саләәтү үәс-сәләәмү ғәләйкә йәә хәбиибәл-лааһ. 3
Әс-саләәтү үәс-сәләәмү ғәләйкә йәә нәбий-йәл-лааһ. 3 (Өс мәртәбә ҡабатлап уҡыйбыҙ).

Сал-лаллааһү ғәләә Мүхәммәде, сал-лаллааһү ғәләйһи үә сәлләм.
Таләғәл бәдеру ғәләйнәә миңң, ҫәниййәтил үәдәәғии.
Саллаллааһү ғәләә Мүхәммәде, сал-лаллааһү
ғәләйһи үә сәлләм.
Үәжәбәш-шүкру ғәләйнәә мәә дәәғә лилләәһи дәәғии
Саллаллааһү ғәләә Мүхәммәде, сал-лаллааһү
ғәләйһи үә сәлләм.
Әййүһәл мәбеғүүҫү фиинәә жиьтә бил әмрил мутаағии.
Саллаллааһү ғәләә Мүхәммәде, саллаллааһү ғәләйһи үә сәлләм.
"Каде тәжәл-ләйтә лиҡалбии мүсфираңң дүүнә ҡынәәғии
Саллаллааһү ғәләә Мүхәммәде, саллаллааһү
ғәләйһи үә сәлләм.
Фәләбиснәә ҫәүбә ғиззин бәғдә тәлфииҡыр-риҡаағии
Саллаллааһү ғәләә Мүхәммәде, саллаллааһү ғәләйһи үә сәлләм.
Үә раҙағнәә ҫәдейә үәслиңң ҡаблә әййәәмирраҙаағии
Саллаллааһү ғәләә Мүхәммәде, саллаллааһү ғәләйһи үә сәлләм.
Үә ғәләә ғишҡыл жәмәәли табәғәл-лааһү тыбәәғии Саллаллааһү ғәләә Мүхәммәде, саллаллааһү ғәләйһи үә сәлләм.

Мәрхәбәә йәә нүүра ғәйни мәрхәбәә,
мәрхәбәә йәә мәрхәбәә.
Мәрхәбәә жәддәл Хүсәйни мәрхәбәә,
мәрхәбәә йәә мәрхәбәә
Күң шәфииғии йәә хәбиибии мәрхәбәә,
мәрхәбәә, йәә мәрхәбәә
Йәүмә хәшриүү үәжтимәәғи мәрхәбәә,
мәрхәбәә йәә мәрхәбәә.
Үәсбилис-ситра ғәләйнәә мәрхәбәә,
мәрхәбәә йәә мәрхәбәә.
Йәә мүжиибәңң күллә дәәғии мәрхәбәә,
мәрхәбәә йәә мәрхәбәә.

Аллаһүммә салли үә сәлләм үә бәәрик ғәләйййһ. Үә мүхәййәңң кәшшәмси миңңкә муҙыыыыьү.
Әсфәрат ғәнһү ләйләтүн ғаррааааьү ләйләтүл мәүлидил-ләҙии кәәнә лиддиини сүруурумм бийәүмиһии үәздиһәәәәьү йәүмә нәәләт биуаҙғиһибнәтү үәһбе.
Миңң фәхаарин мәә ләм тәналһүн-нисәәәәьү үә әтәт ҡаумәһәә биафҙалә миммәә.
Хәмәләт ҡабелү Мәрйәмәл ғәҙрааааьү мәүлидүңң кәәнә минһү фии таалиғил күфри үә бәәлүн ғәләйһимүү үә үәбәәәәьү үә тәүәәләт бүшрал һәүәәтифи әңң ҡаде вүлидәл Мустафәә үә хәҡҡал һәнәәәәьү һәәҙәә үә ҡадистәхсәнәл ҡыйәәмә ғиңңдә ҙикри мәүлидиһиш- шәрииф.
Әьиммәтүңң ҙәвүү риүәәйәтиүү үә равий-йәһ.
Фәтуубәә лимәңң кәәнә тәғҙыымүһүү саллаллааһү ғәләйһи үә сәлләмә ғаайәтә мәраамиһии үә мәрмәәһ.
Ғәт-тырил-ләәһүммә ҡабераһүл кәриим.
Биғәрфиңң шәҙий-йимм миңң саләәтиүү үә тәслимм.
Аллааһүммә салли үә сәллим үә бәәрик ғәләйййһ. 
Иләә руухи сәййидинәә үә нәбиййинәә үә мәүләәнәә Мүхәммәдинил Мустафәә саллаллааһү ғәләйһи үә сәлләмә үә ғәләә әәлиһи үә әсхәәбиһи үә әһли бәйтиһил кираам.
Лилләәһил фәәтихәһ. 

            ХӘҘРӘТЕ РӘСҮЛДЕҢ СИФАТ ҺӘМ ХОЛОҠТАРЫ
     Хәҙрәте Рәсүл урта буйлы, тулы кәүҙәле, бик сәләмәт тәнле, киң күкрәкле, һирәгерәк һаҡаллы ине. Йөҙө түңәрәк булып, бик матур һәм нурлы, ҙур ҡара күҙле, нескә оҙон ҡашлы, уртаса ҡалҡыуыраҡ боронло, тештәре саф һәм ынйы кеүек аҡ һәм һирәк ине. Сәс һәм һаҡалы сем ҡара булып, сәсе бөҙрәләнеп тора ине. 
Йөрөгән ваҡытта эре атлап йөрөй, һис бер ваҡытта унда-бында ҡарамай. Хәҙрәте Расүл ғәйәт мөһәбәт булғанлығынан тәү күргән кеше ҡурҡып китә, йәғни хәҙрәте Рәсүлдең мөһәбәте баҫа ине. Пәйғәмбәребеҙ менән ултырҙаш булған кеше, мәжлесенә ғашиҡ булып, шатлана, ҡайғылы әҙәм булһа, бөтөн ҡайғыһын онота ине.
     Хәҙрәте Рәсулдең тауышы күркәм, һөйләшеүе мөләйем үә йомшаҡ, һүҙе ғәйәт фәсих һәм асыҡ булып, һүҙҙе кәрәк ваҡытта ғына һөйләй торған ине. Уйнап һөйләшмәй, насар үә ярамаҫ һүҙҙәр әйтмәй, һис кемде ғәйбәт ҡылмай, һүҙ һөйләгәндә һүҙҙәрен һанап торорға мөмкин ине. һүҙ һөйләргә керешһә бөтөн мәжлес тып- тын булып бик ихлас менән тыңлайҙар. Хәҙрәте Рәсүл һәр кемгә, хатта дошмандарына ла, асыҡ йөҙлө, татлы һүҙле булып, һис кемгә һытыҡ йөҙ менән тормай, кешеләргә әүүәл үҙе сәләм биреп, күрешкәндә башлап ҡулын һуҙа, һөйләшә башлаһа, теге кеше һүҙен бөтөргәнсә тыңлап тора, йәғни уны ташлап китмәй. Кешегә барғанда рөхсәт һорап керә, кем бар тип һорағанда «мин» тип кенә әйтмәй: «Мөхәммәд», — тип яуап бирә ине. Мәжлестә ҡайҙа урын булһа шунда ултыра, һүҙ һөйләгәндә бер кешегә ҡарап һөйләмәй ине.
     Ниндәй ғәжәп нәмә күрһә лә ҡысҡырып көлмәй, йылмайып ҡына көлә, берәр кеше насар һүҙ ыскындырһа, илтифат ҡылмай йәки ипләп кенә улай ярамағанлыҡты аңлата.
     Хәҙрәте Рәсүл һәр кемгә түбәнселекле булып, үҙен һис кемдән артыҡ күрмәй. Фәҡир һәм меҫкендәрҙе, йәтим ҡатындарҙы риғая ҡыла, уларҙы ярата, уларҙың хәлдәрен һораша, уларға ярҙам итә ине.
     Үҙенең эштәрен эшләтергә кеше тапһа ла күп ваҡытта үҙе эшләй. «Мин пәйғәмбәр», — тип эреләнеп тормай, баҙарға барһа, нәмәләрҙе үҙе күтәреп алып ҡайта, ваҡ-төйәк йорт эштәрен дә үҙе эшләргә ауыр-
һынмай, хатта үҙенең кейеменең йыртыҡтарын үҙе тегә, кейемдәрен таҙарта. Ҡул тирмәне менән он тарта, хайуандарҙы эсерә һәм ашата ине. Ҡунаҡ килһә, асыҡ йөҙ менән ҡаршы алып, ахырҙа үҙе оҙата торған ине.
     Хәҙрәте Рәсүл ғәйәт киң холоҡло, сабырлы булып, һис кемгә асыуланмай, берәүҙән дә үс алырға теләмәй, үҙенә уҫаллыҡ ҡылған, зарар килтергән кешеләрҙе лә ғәфү итә ине.
     Рәсүлебеҙ бик йомарт булып, ҡулында булғанда һис кемде буш ебәрмәй, малын ҡыҙғанмай биреп ебәреүсән ине. Ҡулына ни саҡлы мал керһә лә, һәммәһен таратып бөтөрә, ниһәйәт, дәрәжәлә йомарт булғанлыҡтан вафат булған ваҡытта бик аҙ малы ҡалды, хатта бер кейеме закклатта ине.
     Хәҙрәте Рәсулдең тормошо ла уртаса булып, һис бер тәкәлләфте яратмай, туйғандан артыҡ ашамай, ашағандан һуң Аллаһҡа шөкөр ҡыла, һуңынан ҡулын йыуа ине.
     Ғүмерен һис бер ваҡытта буш үткәрмәй, Аллаһҡа ғибәҙәт ҡыла, мосолмандарға мәслихәт һәм кәрәк булған эштәрҙе ҡарай, эшләгән эштәре менән маҡтанмай.
     Ҡулында ни саҡлы малы булған ваҡытта ла артыҡ тотонмай, артыҡ малын фәҡир һәм меҫкендәргә өләшеп бөтөрә ине.
     Хәҙрәте Рәсүл пакпыҡ һәм таҙалыҡты ғәйәт риғәйә ҡыла, кейемдәрен таҙа тота, тырнаҡтарын киҫә, сәстәрен майлап йөрөй, янында һәр ваҡыт хуш еҫ аңҡып тора.
     Хәҙрәте Рәсүл ғәйәт йөрәкле баһадир булып, ҡурҡыуҙың ни икәнен белмәй, һис бер ваҡытта дошманынан ҡурҡып ҡасмай.
     Хәҙрәте Рәсулдең бынан башҡа гүзәл холоҡтары, матур сифаттары ғәйәт күп булып, бөтөн мосолмандарға рәһбәр итеп алырға тейешле булған әүсафы сикһеҙҙер.
     Хәҙрәте Рәсулдең иҫ киткес гүзәл сифаттарын күреп, ИСЛАМ динен ҡабул итеүселәр булды.
     Аллаһы Сөбехәнә үә Тәғәәләә ҡурҡыулы мәхшәр көнөндә Рәсүлүллаһи МӨХӘММӘД ғәләйһиссәләмдең шәфәғәтен барса өммәтенә насип әйләһә ине. Әәмиин.

                        МӘҮЛИДҮННӘБИЙ ҠАСИДАҺЫН УҠЫҒАНДАН ҺУҢ УҠЫЛАСАҠ ДОҒА
     Әй әрхәмәр-раахимиин АЛЛАҺҮ ғәззә үә жәллә!
     Ошо мәжлестә уҡылған ҡөрьән кәрим һәм салауат шәрифәләрҙең сауабын Мөхәммәд ғәләйһиссәләмдең барса өммәтенә насип әйлә. Әәмиин.
     Хосусан, пәйғәмбәребеҙҙең тыуған ваҡытын бәйән әйләгән ҡасидаһын уҡыусыларға һәм йыраҡтан үә яҡындан тыңларға тәшриф итеүсе (хөрмәт күрһәтеүсе) әфәнделәргә, ханымдарға шәфәғәтен насип әйлә.
     Барса дин ҡәрҙәштәребеҙҙе һәр урында үә һәр ваҡытта Рәсүлүллаһү саллаллаһү ғәләйһи үә сәлләмдең сөннәттәренә тотмаҡҡа үә уның сирәтенә (тормош юлына) эйәрмәккә муафиҡ әйлә.
     Үә уның мәүлид шәрифен уҡыған ваҡытта ҡалебтәребеҙгә риҡҡат (ҡыҙғаныу), күҙҙәребеҙгә йәштәр килтереп, Аллаһы Тәғәләнән пәйғәмбәребеҙ Мөхәммәд Мостафа саллаллаһү ғәләйһи үә сәлләм хәҙрәттәренең шәфәғәтен насип әйлә тип һораған ваҡытыбыҙҙа йәә, Рабби фаҙлың менән ҡабул әйлә.
     Пәйғәмбәребеҙ ғәләйһиссаләтү үә ссапәмдең рух пәрфәтухтарын хушнуд әйлә.
     Үә йәмлә әһле-бәйтене барлыҡ өй-йорт кешеләренә (үә әли үә әсхәбене үә ғоләмәьи кәрам үә мөжтәһидин ғизам (олоғ, ғалимдар һәм дин юлында тырышлыҡ күрһәтеүсе дин ғалимдарын) хәҙрәттәренең әруах таибәләренә һәдәйәбеҙҙе васил әйлә (хөрмәтле
эштәр ҡылыусылар рухына бүләк-саҙаҡаларыбыҙҙы ҡабул ит).
     Ошо мәжлестә хәйерҙә, хәҙерҙә булған барса мөьмин үә дин ҡәрҙәштәребеҙҙең ата үә аналары, үә баба, әбейҙәренең әруахтарына васил әйлә.
     Үә киләсәк замандарыбыҙҙа ошоның кеүек шатлыҡлы үә хәйерле мәжлестәрҙе күрергә үә яһарға мийәссәр ит (мөмкинлек бир).
     Үә барсабыҙға күркәм холоҡ үә күркәм ғибәҙәттәр муафиҡ әйлә.
     Вүжүдтәребеҙгә (йәшәйешебеҙгә) рәхәтлек биреп, мәғишәтебеҙгә тәьминәт насип әйлә.
     Үә хәсән мәғишәтебеҙ (яҡшы тормошобоҙ) өсөн хәләл кәсептәр биреп, ризығыбыҙҙы һәм хәләл ниғмәттәрҙән рузы ҡыл (өлөш ит).
     Телдәребеҙгә хәләүәт (татлылыҡ) үә күңелдәребеҙгә садаҡат (дөрөҫлөк) үә фиғелдәребеҙгә ғәдәләт (ғәҙеллек) ихсан әйлә.
     «Әғүүҙү билләәһис-сәмииғүл ғәлиими минәш- шәйтаанир-ражиим. Раббәнәә әәтинәә фид-дүнйәә хәсәнәтәүү үә фил әәхырати хәсәнәтәүү үә ҡынәә ғәҙәәбәннәәр», — аят жәлиләһе хөрмәтенә доньяүи үә охрави (әхирәткә ҡараған) маҡсаттарыбыҙҙы, йәә Рабби, ихсан әйлә.
     «Әстәғиҙү билләәһи Раббәнәә ләә түзиғ ҡулүүбәнәә бәғдә иҙ һәдәйтәнәә үәһәбе ләнәә милләдүңңкә рахмәтән иннәкә әңтәл үәһһәбе», — аяты кәримәһе хөрмәтенә үҙебеҙгә һәм балаларыбыҙға тәүфиҡ, һидәйәт ихсан итеп хәйерле истиҡамәт (ныҡлыҡ) насип әйлә.
     Йәә Рабби, һәммәбеҙҙе бәлә-ҡазаларҙан үә дошмандар зыянынан имен әйлә.
     Ахыр һулыуыбыҙҙа иманыбыҙҙы юлдаш ҡылып, иң һуңғы һүҙебеҙҙе, «ЛӘӘӘӘ ИЛӘӘҺӘ ИЛЛӘЛЛААҺҮ МҮХӘММӘДҮРРАСҮҮЛҮЛЛАҺҮ», — кәлимә таййибәһе
менән мөшәррәф итеп, хөсни хатима (күркәм тамам, үлем) насип әйлә.
     Әәмиин, бихүрмәти Тааһәә үә ЙӘӘСИИИИН.
                            МӨНӘЖӘТТӘР
Иләһемдең дуҫты сән, әй мостафа Мөхәммәд.
Беҙгә шәфәғәт сен сән, әй мостафа Мөхәммәд.

Саллаллааһү ғәләйкә, йәә мостафа Мөхәммәд.

Ете -кат күкте кистең сән, ғәршенәндә аштың сән.
Аллаһы берлән серләштең сән, әй мостафа Мөхәммәд.

Саллаллааһү ғәләйкә йәә мостафа Мөхәммәд

Шәриғәтте һүҙләнең, тариҡатты эҙләнең,
Хәҡиҡәтте күҙләнең, сән, әй мостафа Мөхәммәд.

Саллаллааһү ғәләйкә йәә мостафа Мөхәммәд.

Тәҡдир булған әжәлдән, йәтим ҡалған атанан, һәм шәфҡәтле ананан, ул мостафа Мөхәммәд.

Саллаллааһү ғәләйкә йәә мостафа Мөхәммәд.

Төндәр ятып туйманың, туйғанса аш йыйманың.
Хаҡ ҡоллоғон ҡуйманың, сән мостафа Мөхәммәд.

Саллаллааһү ғәләйкә йәә мостафа Мөхәммәд.
Бик күп хәсрәттәр күргән, бик күп михнәтләр сиккән. Өммәт өсөн ҡайғырған, ул мостафа Мөхәммәд.

Саллаллааһү ғәләйкә йәә мостафа Мөхәммәд.

Атам-анам тимәгән, балам-сағам тимәгән.
Ах-ах өммәтем тигән, ул мостафа Мөхәммәд.

Саллаллааһү ғәләйкә йәә мостафа Мөхәммәд.

Теләмәгән атаһын һәм шәфкәтле анаһын,
Кылған өммәт доғаһын, ул мостафа Мөхәммәд.

Саллаллааһү ғәләйкә, йәә мостафа Мөхәммәд.

Күп рәхмәттәр булһын сәнә, шуҡ сәләм булһын сәнә. Шәфәғәт әйлә гел беҙгә сән, ул мостафа Мөхәммәд.

Саллаллааһү ғәләйкә йәә мостафа Мөхәммәд.
Әбүбәкир, Ғөмәрҙер, Ғосман илә Ғәлийҙер. Пәйғәмбәрҙең юлдаштары, сәхәрярҙар уларҙыр.

Саллаллааһү ғәләйкә йәә мостафа Мөхәммәд.

Ун һигеҙ мең ғәләмгә, пәйғәмбәр ул Мөхәммәд.
33 мең сәхәбәгә рәһбәр буған Мөхәммәд,
33 мең сәхәбәгә имам булған Мөхәммәд.

Саллаллааһү ғәләйкә, йәә мостафа Мөхәммәд.

Аслы тупраҡ Әҙәмде солтан ҡылған Аллаһ сән, Ғазазилдәй ғалимде, шайтан ҡылған Аллаһ сән,

Саллаллааһү ғәләйкә, йәә мостафа Мөхәммәд.

Зар тетрәтеп Әюпте, ҡан илатып Яҡупты,
Ҡойо төбөн Юсуфҡа зиндан ҡылған Аллаһ сән,

 

Саллаллааһү ғәләйкә йәә мостафа Мөхәммәд.

Нәмруд утын хәлилгә бостан ҡылған Аллаһ сән, Балыҡ ҡарыны Юнысҡа зиндан ҡылған Аллаһ сән,

Саллаллаһү ғәләйкә, йәә мостафа Мөхәммәд.

Күп мәжлестәрҙә булдым, ғәзиз ғалимдар күрҙем. Салауаттың шәрәфәтен, әлхәмдү лилләәһи, белдем,

Саллаллааһү ғәләйкә, йәә мостафа Мөхәммәд.
Салауатты күп әйтеп, иблес мәлғүн хур булыр,
Салауат әйткән ҡолдарҙың, йөҙҙәрендә нур булыр,

Саллаллааһү ғәләйкә, йәә мостафа Мөхәммәд.
Тамам

Мәфхари жөмлә жиһан, сән, әй шәфәғәт мәғдәни, Мәккәлә тугдың, Мәдинә исра ҡылдың мәскәни. Васпәтенлә бән фәҡыри әйләгел мәсрур ғани.
Төштө күңелем, йә Мөхәммәд жаным арзулар сәни.

Жәнәби Хаҡтан Рәсүл сән, чуҡ бәшәрәт итмәге. Ғыйрҡый көфри ҡатығ итеп, дине ғамрат итмәге.
Рузаи бер нурыны биргез зиярат итмәге.
Төштө күңелем, йә Мөхәммәд жаным арзулар сәни.

Маил улдым хуб жамалынны төшөмдә бер күрмәгә, Руйәтейлә жөмлә маҡсудларыма ирешмәгә.
Угубари хаҡ пайә баш игеп йөзе сәрмәгә.
Төштө күңелем, йә Мөхәммәд жаным арзулар сәни.

Хәдди юҡ васфында ғәжиз мән пәри-шани әдә, Тәүсыйфа кәлмәде кувәт, каглыма кәлде жодә. Жану-малы, кем, әйләрем йәнем фида,
Төштө күңелем, йә Мөхәммәд жаным арзулар сәни.

Чөн динелде шанына ләүләк-ләүләк, йә Хәбиб, Фил-хаҡыҡат мәдхедә лаеҡ түгелдер был ғарип. Дәртле мән, дәрмәнә кәлдем сәннән улыр, йә Табиб, Төштө күңелем, йә Мөхәммәд жаным арзулар сәни.

Жорму ғысян илә кәлдем хәҙрәтенә, ит ҡабул.
Рузы мәхшәрдә беҙҙе сән итмә, солтаным, мәлүл. Ишегеңдән ҡайтара күрмә шәфиғәл мүзнибин.
Төштө күңелем, йәә Мөхәммәд йә Табибәл мужримин.

АҢЛАТМА
Мәфхари — ғорорлығы.
Мәғдәни — сығанағы.
■Йылдың мәскәни — йәшәнең.
Васләтенлә — яҡынлығың менән.
Мәсрур ғани — һөйөнгән бай.
Арзулар сәни — теләр һине.
Жәнәби — Аллаһ тарафынан.
Чук бәшәрәт — күп шатлыҡлы хәбәр.
Ғыйрый көфри ҡатығ итеп — көфөрлөк тамырын ҡатылатып. Дине ғамрат итмәге — динде бина итеүсе.
Рузаи бер — яҡтылыҡ тулы.
Маил улдым хуб жамалынны — матур йөҙөндә теләнем. Руйәтейлә — йөҙөндә куреү менән.
Угубари хак пайә — аяҡ аҫтына туҙан бөртөгө булып. Хәдди юк васфында — сиге юҡ сурәтенә.
Мән пәришани әдә — мин юғалып ҡалыусы.
Тәүсыйфа кәлмәде ҡувәт — маҡтауға көс етмәне.
Жода — айырымлыҡ, айырылыу.
Жану малы — йән һәм малы.
Чөн динелде шанына — сөнки данына бирелде. Ләүләкә-ләүләк — барса-барсаһы.
Хәбиб — Аллаһынын һөйөклөһө Мөхәммәд пәйғәмбәр. Фил-хаҡыҡат мәдхедә — хәҡиҡәттә маҡтауына.
Ғарип — иленән китеүсе.
Дәрмәнә кәлдем — дәртемә дауа.
Жорму ғысян — гонаһ һәм боҙоҡлоҡ.
Мәлүл — кәйефе ҡырылған.
Шәфиғәл мүзнибин — гонаһтарҙан шәфәғәт биреүсе, яҡлаусы. Табибәл мүжримин — гонаһтарҙан һауыҡтырыусы.

 

     ПӘЙҒӘМБӘРЕБЕҘ ТЫУҒАН КӨН
Ер йөҙөндә бар мосолман ниңә шатланған бөгөн?
Кайҙа барһаң — унда шатлыҡ, яҡтылыҡ тулған бөгөн, һәр урында мәғней бер көс хәким булған бөгөн. (2 мәр.)

Ер йөҙөндә бар мосолман ниңә шатланған бөгөн?
Сөнки хәҙрәте Мөхәммәд доньяға килгән бөгөн.
Ошбу көндә өргә күктән инде нур.
Бар күңелдәр шатланып, балҡый уларҙа яҡты нур.
Бер ваҡыт та ошбу көндә ергә күктән инде нур.

Донъялағы бар мосолман ниңә шатланған бөгөн?
Сөнки хәҙрәте Мөхәммәд донъяға килгән бөгөн.
Ошбу көндә шатлана барса фәрештә, барса йәннәт хурлары, Ошбу көндә балҡый ерҙә сын Мөхәммәд нурҙары.
Шатлана кескенә һәм ҙурҙары.

Донъялағы бар мосолман ниңә шатланған бөгөн?
Сөнки хәҙрәте Мөхәммәд донъяға килгән бөгөн.
Ошбу көндә күп фәрештә шатланып ергә инде,
Аслы батыл булған уттары һүнде бөгөн,
Сын ҙәләләт шишмәһе ергә һеңде бөгөн,
Сөнки хәҙрәте Мөхәммәд доньяға килгән бөгөн.
* Аҙашҡан саҡта уңышлыҡ, шатлыҡ, бәрәкәт илгә таралды бөгөн.

Донъялағы бар мосолман ниңә шатланған бөгөн?
Сөнки хәҙрәте Мөхәммәд донъяға килгән бөгөн,
Ошбу көндә мөғжизәнең әүүәле.
Барлыҡ ботлар ергә йығылып төштө.
Быны күреп ғибрәт алып, күп халыҡтар изгелеккә иреште.

Донъялағы бар мосолман ниңә шатланған бөгөн?
Сөнки хәҙрәте Мөхәммәд донъяға килгән бөгөн.
Донъяға килеп, хәҙрәте Мөхәммәд донъяны яҡтыртты.
Күп кешеләр, аҙашҡандар изгелеккә иреште.
Ул көн һәм илгә бәрәкәт таралды.

Донъялағы бар мосолман ниңә шатланған бөгөн?
Сөнки хәҙрәте Мөхәммәд донъяға килгән бөгөн.
Был көндән һуң халыҡтар татыулыҡҡа,
Шәфҡәтлеккә, изгелеккә иреште.
Ислам дине, ҡеүәт табып, тыныслыҡҡа иреште,
Тоғро юлға, тоғролоҡҡа халыҡтар бик ашыҡты.

Донъялағы бар мосолман ниңә шатланған бөгөн?
Сөнки хәҙрәте Мөхәммәд донъяға килгән бөгөн.

Инде халҡыбыҙ мәүлид мәжлестәрендә «Мәә кәәнә», тип аталған аяттарҙы уҡый. Был һүҙҙәр Әл- Зхзәп сүрәһенең 40-сы аятының беренсе ике һүҙелер һәм, ғәҙәттә, ошо сүрәнең 40-48-се аяттары уҡылалыр.

Әғүүҙү бил-ләәһи минәш-шәйтаанир-ражиим Бисмилләәһир-рахмәәнир-рахиим.
Мәә кәәнә Мүхәммәдүн әбәәәә әхәдимм мир- рижәәликүм үә ләәкир-расүүлүүллааһи үә хаатамәннәбий- йиин.
Үә кәәнәл-лааһү бик-үлли шәйьин ғәлиимәә. Йәәәәьәй-йүһәлләҙиинә әәмәнүҙкүрул-лааһә ҙикраңң кәҫиираа.
Үә сәб-бихүүһү бүкратәүү үә әсыыләә. һүвәл-ләҙии йүсал-лии ғәләйкүм үә мәләәәәьикәтүһүү лийүхрижәкүмм минәҙ-ҙулүмәәти иләннүүри үә кәәнә бил мүьминиинә рахиимәә.
Тәхий-йәтүһүм йәүмә йәлҡаунәһүү сәләәм.
Үә әғәддә ләһүм әжераңң кәриимәә.
Йәәәәьәй-йүһән-нәбиййү иннәәә әрсәлнәәкә шәәһидәүү үә мүбәш-ширауу үә нәҙиираа.
Үә дәәғийән иләллаһи би иҙниһии үә сираажәмм муниираа.
Үә бәшширил мүьминиинә биәннә ләһүмм минәллааһи фаҙләңң кәбиираа.
Үә ләә түтығил кәәфириинә үәл мүнәәфиҡыына уәдәғ әҙәәһүм.
Үә тәүәккәл ғәләллааһи үә кәфәә билләһи үәкииләә.
Сүбехәәнә раббикә раббил ғиззәти ғәммәә йәсыфүүн.
Үә сәләәмүн ғәләл мүрсәлиинә үәлхәмдү лилләәһи раббилғәәләмиин.
                                           Аллаһу Әғләму.